هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر صحیفه سجادیه تشکیل می‌شود
کد خبر: 3814213
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
مدیرکتابخانه تخصصی امام سجاد(ع)؛

هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر صحیفه سجادیه تشکیل می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه – مدیر کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) از تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر صحیفه‌پژوهان بعد از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر صحیفه سجادیه تشکیل می‌شود

محمد حقی خوانساری، مدیر کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به مهجوریت و مظلومیتی که صحیفه سجادیه دارد، با ابتکار استاد حسین انصاریان اولین کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) پیش از این در مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان تأسیس شد و امسال شاهد اولین حضور این کتابخانه تخصصی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستیم.

این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را به نوعی محفلی برای صحیفه‌پژوهان فراهم ساخته ایم، گفت: با توجه به اینکه صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع) با معارف بلند و ملکوتی که دارد، هنوز در بین نخبگان و اقشار مختلف جامعه مهجور، غریب و مظلوم است، با نظر استاد انصاریان به منظور معرفی هر چه بهتر صحیفه سجادیه در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم تا شاهد محفلی برای صحیفه‌پژوهان کشور در این نمایشگاه نورانی باشیم.

ترجمه صحیفه سجادیه به 43 زبان خارجی

وی ادامه داد: تاکنون 75 ترجمه به زبان فارسی و 43 ترجمه به زبان‌های خارجی در غرفه صحیفه سجادیه در معرض دید همگان قرارگرفته است. این تنوع در یک مجموعه از ترجمه‌های صحیفه سجادیه باعث شگفتی بازدیدکنندگان قرار گرفته است به ویژه بازدیدکنندگان بخش بین‌الملل که با استقبال پرشوری تا امروز ما را همراهی کرده‌اند.

نمایش 80 شرح و تفسیر فارسی و عربی صحیفه سجادیه

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ شرح و تفسیر فارسی و عربی صحیفه سجادیه را به نمایشگاه آورده‌ایم، اظهار کرد: کارویژه و قابل ذکر ما این است که بیش از ۲۵۰ عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری و سطح ۳ و ۴ حوزه را در معرض دید گذاشته‌ایم که این تعداد پایان‌نامه با یک موضوع واحد، بسیار مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گرفته است و به نظرم می‌تواند به نوعی برای تولید علم در این عرصه ایجاد انگیزه کند.

حقی با اشاره به حضور نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در غرفه کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) اظهار کرد: بحمدلله تا امروز جمع کثیری از جامعه نخبگانی کشور جهت حضور در محفل صحیفه‌پژوهان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی تأکید کرد: هدف مهم و از اولویت‌های کاری کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) تشکیل گروه بزرگ صحیفه‌پژوهان کشور است، در این باب یک سری فرم با عنوان صحیفه‌پژوه تهیه شده که به هر یک از عزیزان حوزوی و دانشگاهی که به نوعی فعالیتی در باب صحیفه سجادیه دارند جهت عضویت در این گروه ارائه می شود تا با ثبت اطلاعات خود و نوع و نام اثر یا اگر فعالیتی که دارند در این گروه وارد شوند.

مدیر کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) ادامه داد: در این طرح دوستان صحیفه‌پژوه اطلاعات کامل و شماره تماس و نوع فعالیت خود اعم از تألیف، تحقیق، تدریس، پایان‌نامه، مقاله و یا هر نوع فعالیت دیگر خود را در این گروه ثبت می‌کنند. هدف ما این است که بتوانیم با محوریت شخص استاد حسین انصاریان در مجموعه دارالعرفان در قم در طول سال یک یا دو بار همه این عزیزان صحیفه‌پژوه را جهت آشنایی و هم‌افزایی بیشتر فعالیت‌های در حوزه صحیفه سجادیه، گرد هم جمع کنیم.

وی با بیان اینکه تشکیل این گروه می‌تواند آثار و برکات خوبی در باب صحیفه سجادیه داشته باشد، گفت: هم‌افزایی، هم‌فکری و انتشار آثاری علمی و پژوهشی با محوریت صحیفه سجادیه می‌تواند یکی از خروجی‌های این گروه باشد.

یادآور می‌شود، برای اولین سال در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همت مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان تحت اشراف علمی استاد انصاریان غرفه کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) با هدف هم‌اندیشی صحیفه‌پژوهان کشور شکل گرفته است. غرفه این مؤسسه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا روز شنبه، چهارم خردادماه، از ساعت 17 تا 24 در مکان مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در بخش عترت میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

captcha