آثار شهیدان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری می‌شود
کد خبر: 3814279
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

آثار شهیدان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری می‌شود

گروه اجتماعی ــ آثار ۱۱ شهید هنرمند کهگیلویه وبویراحمد جمع‌آوری و در آرشیو سازمان بسیج هنرمندان نگهداری می‌شود.

جمع‌آوری آثار شهیدان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، ربیع‌الله اصالت، رییس بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد امروز، سوم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون 14 شهید هنرمند هم‌استانی شناسایی شده‌اند که از این تعداد آثار 11 شهید هنرمند جمع‌آوری و درآرشیو سازمان بسیج هنرمندان نگهداری می‌شود.
وی عوامل فرهنگی و معنوی را دلیل اصلی تغییر توازن به نفع ایران در دفاع مقدس دانست و افزود: رزمندگان سپاه اسلام با الهام گرفتن از باورهای ژرف دینی و اقتدا به سیره سالار شهیدان و پیروی کامل از ولی فقیه دشمن را که متکی به ابرقدرت‌ها و حکومت‌های مرتجع منطقه بود، شکست دادند.
رییس بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد سلاح تبلیغات اسلامی را برپایه هنر و ادبیات حماسی از ویژگی‌های دفاع مقدس ذکر کرد و ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی در عرصه هنر متجلی و هنر انقلابی و اسلامی به جهان معرفی شد.
اصالت هنر را اعتلای روح خلقت بیان کرد و یادآور شد: شهدای هنرمند زیباترین جلوه‌های زندگی را در فرهنگ ایثارگری خلق کرده اند.
وی تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت باشگاه فرهنگی ورزشی ضامن آهو در عید سعید فطر امسال یادواره شهدای هنرمند استان را با دعوت از خانواده شهدای هنرمند، هنرمندان، فرهنگیان، اصحاب رسانه و عموم مردم استان در یکی از تفرجگاه‌های استان برگزار می‌کند.
رییس بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهید سید قاسم مهریان، شهید پیرایش، شهید جهان‌نژاد، شهید احمد رضوی، شهید تقوی، شهید دهراب‌پور، شهید ولی‌پور، شهید فروزان، شهید باقر روحی، شهید مندنی‌زاده، شهید سجده ای، شهید اسماعیلی، شهید جلیل پور، شهید فولادی وندا و شهید افرازی از شهدای والامقام هنرمند کهگیلویه وبویراحمد هستند.
انتهای پیام

captcha