عرضه کتاب «احکام فقهی طلافروشان» در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3814345
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

عرضه کتاب «احکام فقهی طلافروشان» در نمایشگاه قرآن

گروه اقتصاد ــ کتاب «احکام فقهی طلافروشان» از سوی غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده است.

عرضه کتاب «احکام فقهی طلافروشان» در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، این کتاب که به قلم سیدمرتضی طباطبایی و روح‌الله جلالوند نوشته شده است، دارای چهار فصل با عناوین «کلیات»، «مسائل مالی طلا»، «زینت و پوشش با طلا و جواهرات» و «مسائل متفرقه» است.

در فصل اول این کتاب به مسائلی همانند تعریف جواهر و طلا، تولید طلا، محک، عیار، طلا و نقره در آموزه‌های دینی، سدیر طلافروش، دانستنی‌های صنف، تبلیغات طلا و هدایت جامعه به سمت تجمل، کنز یا احتکار طلا و کمینگاه ابلیس پرداخته شده است.
در فصل دوم این کتاب، مواردی همانند ساخت طلا و جواهرات، قاچاق طلا، شرایط معامله طلا و نقره، ماجرای یونس نقاش، ربا، ربای قرضی، ربای معاملی، معنای طلان معامله، قرض دادن طلا، مدارا با بدهکاران، خمس گنج معدن و جواهر به دست آمده از راه غواصی، مورد بررسی قرار گرفته است.

مهم‌ترین مطالب فصل سوم این کتاب نیز شامل طلا و زینت در نماز، حلقه عقد، دندان طلا و روکش طلا، ظروف طلا و ساخت، خرید و فروش و استفاده از ظروف طلا هستند. در فصل چهارم و پایانی این کتاب نیز مسائلی همانند طلا در مسجد، مهریه، کفارات و دیات، طهارت، سرقت، دیات، قتل، سقط جنین و مال پیدا شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که این کتاب در 113 صفحه و از سوی انتشارات پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 21 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرده و فردا شنبه چهارم خردادماه به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام

captcha