صفات اولی برای کاندیداها در انتخابات مجلس
کد خبر: 3814354
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
امام جمعه شهر علی اکبر مطرح کرد؛

صفات اولی برای کاندیداها در انتخابات مجلس

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام مجتبی اشرفیان گفت: امسال در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی که بسیار مهم و تأثیرگذار است، قرار داریم، افراد باید در ملاک‌هایشان تجدید نظر کنند. صداقت، وجدان کاری، عزم جهادی و روحیه انقلابی باید در اولویت باشد. امروز یکی از آسیب‌ها نگاه از بالای نماینده به مردم است که این نگاه با همه تجربه و تخصص فرد، اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.

صفات اولی برای کاندیداها در انتخابات مجلسبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مجتبی اشرفیان، امام جمعه شهر علی‌اکبر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، سوم خرداد پس از سفارش به رعایت تقوا گفت: با توجه به اینکه در لیالی مبارکه قدر قرار داریم، خواهران و برادران دینی از فیوضات معنوی این ایام و شبهای قدر استفاده کنند.
وی افزود: مروری بر عملکرد مجلس دهم در سه سال اخیر نشان می‌دهد نمایندگان نتوانستند جایگاه آن مجلسی که باید در رأس امور باشد را، حفظ کنند. امروز کشور در شرایط یک جنگ تمام اقتصادی است و قیمت‌ها در بازار ساعتی سر به فلک کشیده می‌شود، کمر مردم زیر بار گرانی و بی‌نظارتی خم شده است. نقش مجلس در این شرایط کجاست؟ و وکلای ملت در کجای این معادله مجهول قرار دارند؟ انتظار این است که مجلس با تصویب قوانین بازدارنده مانع افزایش قیمت‌های افسار گسیخته شوند و مسیر سودجویی دلالان از خدا بی‌خبر را ببندند.
امام جمعه شهر علی اکبر در ادامه گفت: شاید یکی از دلایل ضعف مجلس در نظارت بده و بستان‌های سیاسی و حزبی است، بده و بستانهایی که تیغ نظارت را کُند و زبان نماینده را کوتاه می‌کند، به ویژه در ایام منتهی به انتخابات این معاملات زیاد می‌شود.
وی در ادامه به تشریح سایر کوتاهی‌های وکلای مجلس شورای اسلامی، پرداخت و خاطرنشان کرد: دلیل دوم این است که بعضی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جایگاه واقعی خود را نشناخته‌اند و بیشتر دنبال شهرت هستند، یا به دنبال جایی برای بعد از چهار سال نمایندگی می‌گردند، لذا زبانشان از نقد ضعف‌ها کُند می‌شود، و دلیل سوم به رابطه نمایندگان و دولت برمی‌گردد؛ نمایندگان برای عمل به وعده‌های خود در حوزه انتخابیه نیاز به بودجه مدیران اجرایی کشور دارند و همین زمینه‌ساز برخی روابط نامتعارف، باج دادن‌ها و تهدیدهای سیاسی می‌شود و این نماینده نمی‌تواند ضعف‌ها و اشکالات دولت را نقد کند.
وی در ادامه افزود: امروز کشور در بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی قرار دارد، و ضعف و ناکارآمدی رئیس جمهور کاملاً عیان است، بسیاری از وعده‌های وی عملی نشده و آن وعده‌های رنگارنگ ایام تبلیغات انتخاباتی، سرابی بیش نبود، فساد و اختلاس غوغا می‎کند، چرا مجلس اینقدر ضعیف شده‌ و نمی‌تواند قاطعانه برخورد کند.
اگر مجلس ما انقلابی و در طراز انقلاب باشد، قاطعانه عمل و استقلال و اقتدار مجلس را حفظ می‌کند.
حجت‌الاسلام‌ اشرفیان در پایان گفت: امسال در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، که بسیار مهم و تأثیرگذار است، قرار داریم، افراد باید در ملاک‌هایشان تجدید نظر کنند. صداقت، وجدان کاری، عزم جهادی و روحیه انقلابی باید در اولویت باشد. امروز یکی از آسیب‌ها نگاه از بالای نماینده به مردم است که این نگاه با همه تجربه و تخصص فرد، اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند و نمی‌شود با این نماینده حرف زد.
گاهی شنیده می‌شود کسانی قصد ورود به انتخابات را دارند که فقط برای حفظ کرسی فامیلی و طایفه دارند تلاش می‌کنند که البته مردم ما هوشیارند.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

captcha