ابتکار مؤسسه مهد قرآن برای توجه مخاطبان به تدبر
کد خبر: 3814362
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

ابتکار مؤسسه مهد قرآن برای توجه مخاطبان به تدبر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه مهد قرآن ضمن تشریح فعالیت‌های این مؤسسه در نمایشگاه بیست و هفتم از طراحی یک مسابقه برای جذب مخاطبان به بحث ترجمه و تدبر در قرآن کریم خبر داد.

ابتکار موسسه مهد قرآن برای توجه مخاطبان به تدبر در قرآن

سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ به بیان فعالیت‌های این مؤسسه در نمایشگاه پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآن هر ساله با فعالیت‌های جدیدی کار خود را انجام می‌دهد که مورد استقبال عموم مردم هم قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال با ارتباطی که با برگزار کنندگان نمایشگاه برقرار کردیم، بر روی بحث محتوایی و ایده‌های جدید تمرکز بیشتری شده بود. لذا ما نیز در غرفه مؤسسه مهد قرآن به دنبال این بودیم که علاوه بر ارائه فعالیت‌ها و دستاورد‌های مؤسسه کشوری مهد قرآن، حرکت جدیدی را برای عموم بازدیدکنندگان ترتیب دهیم تا آن‌ها را به ترجمه و تدبر در قرآن کریم سوق دهد.

چاوشی اظهار کرد: لذا مسابقه‌ای با عنوان «گردونه سعادت» طراحی شد تا هم جذابیت داشته باشد و هم به بحث تدبر بپردازد. در این مسابقه هر مراجعه‌کننده موضوعاتی را که در یک گردونه بر روی یک مانیتور قرار دارد انتخاب می‌کنند و با ثبت‌نام در رایانه و تأیید ثبت‌نام، این گردونه شروع به چرخیدن می‌کند تا یک موضوع را برای فرد متقاضی انتخاب کند.

وی اظهار کرد: زمانی که موضوع انتخاب شد یک برگه در اختیار آن فرد قرار می‌گیرد که آیه موضوعی درباره همان موضوع انتخاب‌شده، به همراه ترجمه آن آیه که باید حفظ شود در آن درج شده است. در ادامه به دو سؤال تدبری که در ذیل آن برگه قرار دارد پاسخ داده می‌شود. در ادامه کارشناس مستقر در غرفه آیه و ترجمه را به صورت شفاهی خواهد پرسید و در نهایت ته‌برگ که حاوی پاسخنامه و مشخصات فرد است دریافت می‌شود تا در روز پایانی نمایشگاه طی مراسمی به صورت قرعه کشی به برخی از نفرات جوایزی همچون پلاک طلا اهدا شود.

مدیر مؤسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این مسابقه به عمل آمده است، بیان کرد: جذابیت این مسابقه و توجه شرکت‌کنندگان به بحث تدبر و اندیشیدن در قرآن باعث شد تا بهره‌برداری مورد نظر از طراحی این مسابقه به عمل آید.

چاوشی در ادامه به فعالیت‌های دیگر این مؤسسه در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های این مؤسسه در ۲۰ استان کشور و نیز دیگر مؤسسات فعال کشور برای بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

وی به ارزیابی بخش مؤسسات در این دوره از نمایشگاه قرآن پرداخت و با بیان اینکه بخش مؤسسات از موقعیت مکانی نسبتاً خوبی برخوردار است، گفت: به اعتقاد من اگر فضای بازتری در اختیار این بخش قرار می‌گرفت و محدود به یک راهرو نمی‌شد، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کرد.

چاوشی در مورد حضور مؤسسات در این بخش افزود: البته مؤسسات قرآنی زیادند و اگر قرار بود همه مؤسسات حضور یابند قطعاً فضای نمایشگاه کفاف نمی‌داد. با وجود این مؤسسات شاخصی حضور دارند و فعالیت‌های خوبی را در نمایشگاه ارائه داده‌اند.

مدیر مؤسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه بخش مردمی در صف مقدم فعالیت‌های قرآنی در کشور است، اظهار کرد: بحث آموزش قرآن برای عموم مردم بحث مهمی محسوب می‌شود که برعهده مؤسسات است. لذا انتظار می‌رود بهای بیشتری به مؤسسات داده شود.

وی در پایان بیان کرد: همه از شرایط سخت اقتصادی اطلاع داریم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به چنین شرایطی توانسته است خدماتی را در نمایشگاه قرآن به دستگاه‌ها و مؤسسات ارائه دهد؛ لذا همه این شرایط را درک می‌کنند و با توجه به این شرایط وضعیت نمایشگاه قرآن خوب بوده و از دست‌اندرکاران نمایشگاه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام 

captcha