اقامه نماز وحدت شیعه و سنی در مانیل
کد خبر: 3814578
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

اقامه نماز وحدت شیعه و سنی در مانیل

گروه بین‌الملل ـ هیئتی از ایران با حضور در مسجد آبی مانیل، در کنار مسلمانان اهل تسنن این مسجد، نماز جمعه را اقامه کرد و تصویری از اتحاد شیعه و سنی را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ دیروز جمعه سوم خرداد ماه حجت‌الاسلام محمد‌رضا دستمالچی (مصلح)، روحانی اعزامی از ایران، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل و هیئت همراه در مسجد آبی از مساجد مهم مسلمانان در شهر مانیل واقع در منطقه مسلمان نشین مهارلیکای فیلیپین حضور یافتند و پس از دیدار با «جاجوری آراسا» رئیس امور اداری مسجد، عبدالرزاق اوندایی، معاون امور اداری و جمعی از مسلمانان، یک سیستم صوتی شامل میکروفون و ادوات مربوطه را به این مسجد اهدا و در مراسم نماز جمعه شرکت کردند.

هیئت ایرانی در بدو ورود مورد استقبال رئیس امور اداری مسجد و دیگر برادران حاضر در دفتر مسجد قرار گرفت و در نشستی دوستانه درباره موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد.

در آغاز رئیس امور اداری مسجد مقدم میهمانان را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد چنین دیدارهایی در آینده نیز ادامه یابد.

در ادامه حجت‌الاسلام دستمالچی حضور در میان برادران مسلمان فیلیپینی در مکان مقدسی چون مسجد را ارج نهاد و برای دست‌اندرکاران مسجد آرزوی توفیق کرد.

وی خدمات مسئولان مسجد را خدماتی ارزنده برشمرد و با اشاره به این حدیث از پیامبر(ص) که «مؤمن در مسجد مانند ماهی در دریاست» تأکید کرد: حرکت معنوی مؤمن در مسجد حرکتی بی انتها است.

اقامه نماز وحدت شیعه و سنی در مانیلنشست هیئت ایرانی با مسئولان مسجد آبی فیلیپین

عبدالرزاق اوندایی استاد بازنشسته دانشگاه و معاون امور اداری مسجد آبی فیلیپین نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیئت ایرانی گفت: از توفیقات بزرگ زندگی من ملاقات با حضرت امام رحمت الله در ایران بود و این که پس از اتمام سخنان ایشان من نیز همراه انبوه جمعیت برای نزدیک شدن به امام تلاش کردم که البته محافظان از نزدیک تر شدن من جلوگیری کردند ولی در نهایت  توانستم دست چپ امام (ره) را لمس کنم. این استاد دانشگاه حرکت امام راحل را حرکتی بسیار بزرگ در جهان اسلام توصیف کرد.

ژنرال عبدالقادر ژنرال بازنشسته و مسلمان ارتش فیلیپین نیز که در دفتر مسجد حضور داشت، خطاب به هیئت ایرانی گفت: شما ملتی بزرگ هستید که بر همه مشکلات و تحریم‌های اقتصادی پیروز می‌شوید و با توجه به این که راه شما و حزب شما حزب الله است، پیروزی با شماست و این گفتار من نیست بلکه قول خداوند بزرگ در قرآن کریم است.

اقامه نماز وحدت شیعه و سنی در مانیلاهدای سیستم صوتی از سوی ایران به مسئولان مسجد آبی مانیل

حجت الاسلام دستمالچی نیز در پاسخ ضمن تشکر از حسن نیت ایشان گفت: اگر ابر بتواند جلوی پرتوافشانی نور خورشید را بگیرد ایالات متحده آمریکا نیز می‌تواند جلوی نور انقلاب اسلامی را بگیرد. اقتدار جمهوری اسلامی ایران به موشک‌ها و تجهیزاتش نیست، بلکه به حمایت و دعای شما مؤمنان و حق‌مداران در سراسر جهان است.

یکی از برادران همسو و از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت نیز که در دفتر مسجد حضور داشت، از روحانی اعزامی از مرکز درخواست کرد که سلام برادران حاضر در دفتر را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم دارد که  روحانی اعزامی قول مساعد انجام آن را داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha