ارتفاعات دروازه قرآن ایمن‌سازی می‌شود
کد خبر: 3814587
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

ارتفاعات دروازه قرآن ایمن‌سازی می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به انتشار مطالب مختلفی در فضای مجازی در خصوص تخته سنگی در ارتفاعات دروازه قرآن گفت: ایمن‌سازی ارتفاعات دروازه قرآن، در محدوده آرامگاه خواجوی کرمانی و اطراف آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، حسین آرگیو، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز امروز، 4 خردادماه با اشاره به انتشار مطالب مختلفی پیرامون احتمال سقوط یک تکه سنگ بزرگ در محدوده ارتفاعات دروازه قرآن در فضای مجازی، از ایمن‌سازی ایمن‌سازی ارتفاعات دروازه قرآن، در محدوده آرامگاه خواجوی کرمانی و اطراف آن خبر داد و گفت: نقشه روش‌های مهار و تخریب تخته سنگ واقع در محدوده خواجوی کرمانی تهیه و به پیمانکار ابلاغ شده است.
وی افزود: پیمانکار در محدوده پایین دروازه قرآن، ۹۰ لوله بتنی به عنوان دیواره دفاعی نصب کرده و دو لایه برای ایمنی بیشتر، فنس‌گذاری شده تا اگر احیاناً سنگ در رفت و خرده سنگی پرتاب شد، ایمنی عابرین یا خودرو‌هایی که د ر آن محدوده در حال حرکت هستند، حفظ شود.
آرگیو با بیان اینکه مهار تخته سنگ بوسیله یکسری کابل آغاز شده و پاشنه زیر سنگ که خالی شده با بتن پر می‌شود، اضافه کرد: پس از مهار کامل سنگ و حصول اطمینان از عدم ریزش تخته سنگ، تیم‌های مختلف زمین شناسی و عوامل فنی مهند سی پیمانکار وارد عمل خواهند شد و سنگ را تخریب خواهند کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تصریح اینکه برای مهار این تخته سنگ یک قرارداد مشاوره با سازمان زمین‌شناسی و یک قرارداد اجرایی با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده است، افزود: معاونت فنی عمرانی شهرداری به عنوان کارفرما، مسئولیت جابه‌جایی این تخته سنگ ۷۰ تنی را به عهده دارد.
آرگیو اضافه کرد: برای تخریب این تخته سنگ از روش انفجار استفاده نمی‌شود، بلکه با کمترین هزینه، سنگ را خرد کرده و از بالای کوه به پایین انتقال داده می‌شود به طوری که احتمال ریزش، صفر باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، ایجاد دیواره ۷۰ – ۶۰ متری در پایین دست دروازه قرآن را در جلوگیری از ریزش احتمالی خرده سنگ‌ها موثر دانست و افزود: روزی که قرار است سنگ تخریب شود با همکاری دستگاه‌ها در طول دو سه روز، راه‌های این مسیر بسته و از تردد عابران و خودرو‌ها جلوگیری می‌شود تا خطر، کسی را تهدید نکند.
وی بیان کرد: با توجه به سخت بودن راه‌های دسترسی به بالای این توده سنگ برنامه ریزی شده تا ماشین آلات و بیل مکانیکی به بالای این توده سنگ منتقل شود.
آرگیو تأکید کرد: یک قرارداد کلی با سازمان زمین‌شناسی منعقد خواهد شد تا پس از تخریب سنگ ۷۰ تنی، محدوده خواجوی کرمانی و دروازه قرآن ایمن شود.
انتهای پیام

captcha