مراجعه 1824 یزدی به پایگاه‌های انتقال خون در ماه رمضان
کد خبر: 3814613
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

مراجعه 1824 یزدی به پایگاه‌های انتقال خون در ماه رمضان

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در نیمه نخست ماه رمضان تعداد یک‌هزار و 824 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند و یک‌هزار و 330 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مراجعه 1824 یزدی به پایگاه‌های انتقال خون در ماه رمضاننقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از ارسال دو هزار و 796 واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان در نیمه نخست ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت یک هزار و 824 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که یک هزار و 330 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 66/5 درصد اهداکنندگان مستمر، 24/2 درصد اهداکنندگان باسابقه و 9/3 درصد برای اولین بار خون اهدا کردند و از مجموع اهداکنندگان در نیمه نخست ماه رمضان، سه درصد را بانوان و 97 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل انتقال خون استان یزد همچنین از مردم خواست با مراجعه به مراکز انتقال خون، نیاز بیماران نیازمند را تامین کنند.
تقوایی گفت: با توجه به نیاز روزانه بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خون از شهروندان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز انتقال خون نیاز بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها را تامین کنند.
وی با اشاره به زمان خونگیری در ماه رمضان افزود: پایگاه مرکزی یزد واقع درصفاییه میدان ابوذر، شیفت صبح از ساعت ۷:۱۵ الی ۱۳:۱۵ وشیفت عصر از ساعت ۱۷:۴۰ الی 23:10 ، مرکز ثابت خونگیری آزادشهر از ساعت ۸ صبح الی 12:30، پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان شیفت صبح از ساعت ۷ الی ۱۳ وشیفت عصر از ساعت ۲۱ الی ۲۳ بجز ۵ شنبه‌ها و پایگاه انتقال خون شهرستان میبد از ساعت ۸ الی 12:30 مشغول به فعالیت هستند.
مدیر کل انتقال خون استان گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.
تقوایی گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام

captcha