ثبت‌نام ۷۵ درصدی واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3814665
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

ثبت‌نام ۷۵ درصدی واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی، از ثبت نام ۷۵ درصد واجدان شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان خبر داد.

ثبت‌نام ۷۵ درصدی واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در آذربایجان‌شرقی

احد جودی، مدیر کل ثبت احوال استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی خبر داد و گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از اول خرداد ۹۸، با همراه داشتن شناسنامه و کدپستی محل سکونتشان، به دفاتر پیشخوان ارائه‌کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام برای صدور کارت هوشمند ملی و دریافت کد پیگیری اقدام کنند.

وی افزود: کسانی که پیش از این برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده و رسید آن‌ها مفقود شده، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی، بدون پرداخت وجه، کد رهگیری دریافت کنند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی، تا زمان دریافت کارت هوشمند، ارائه خدمات در نهادهای دولتی و رسمی با هماهنگی‌های صورت گرفته با ارائه شناسنامه و رسید کارت هوشمند ملی حاوی کد رهگیری، امکان‌پذیر خواهد بود.

جودی در بخش دیگری با اشاره به مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد: با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شده و موجب افزایش رضایت‌مندی مردم از دولت خواهد شد.

وی افزود: کارت هوشمند ملی به‌عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود که این امور به نوبه خود می‌تواند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد کشور داشته باشد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی، همچنین شناسایی الکترونیکی افراد، تصدیق هویت و جلوگیری از امکان جعل هویت افراد، امکان امضای دیجیتال در فضای دیجیتال، امنیت بالا و کاربردهایی همانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و حتی خدمات انتخابات و دیگر خدمات شهروندی با هماهنگی نهادهای مربوط را از جمله مزایای کارت‌های هوشمند ملی برشمرد.

وی گفت: حدود ۷۵ درصد از سه میلیون واجد شرایط در استان آذربایجان شرقی برای ثبت نام کارت ملی اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha