شب‌ قدر؛ هشدار باشی برای آینده انسان
کد خبر: 3814666
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

شب‌ قدر؛ هشدار باشی برای آینده انسان

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه آنچه در شب‌های قدر در رأس امور قرار دارد، طلب رحمت و مغفرت و هشدار باشی برای سال‌ها و روزهای آینده انسان است، گفت: یکی از نکاتی که باید در شب قدر به آن فکر کرد، تسری دادن تأثیر لحظات تفکر و خلوت با خدا در تمامی لحظات زندگی است.

شب‌ قدر؛ هشدار باشی برای آینده انسانحجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید سعدی، مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با چگونگی بهره‌گیری از شب‌های قدر برای روزهای زندگی خود، گفت: شب قدر، شب برنامه‌ریزی و تعیین مقدارها و اندازه‌ها  است؛ حال این مقدارها و اندازه‌ها برای چه معین می‌شوند؟ برای اینکه انسان بتواند برای یک سال آینده خود برنامه‌ریزی کند.

وی اظهار کرد: در شب قدر ما یک شیوه از برنامه‌ریزی را یاد می‌گیریم برای اینکه فکر کنیم و براساس نتایج آن، یک سال خود را برنامه‌ریزی و طبق آن عمل کنیم؛ لذا شب قدر هم شب محاسبه و هم شب برنامه‌ریزی است. انسان باید در این شب ملاحظه کند طی سال گذشته برنامه‌ریزی درستی داشته است یا خیر؟ مقدار برنامه‌های موفق و شکست‌های خود را و دلایل آنها را در شب قدر بسنجیم و از خدا کمک بگیریم و خودمان نیز همت کنیم تا در کنارش به نتایجی که باید برسیم.

سعدی درباره اعمال و عبادات شب قدر نیز گفت: این عبادت‌ها مانند نوری است که به پنجره‌های مختلف می‌تابد. این پنجره‌ها گاهی بسته یا کدر است و این نور عبور نمی‌کند و گاهی باز است و نور این عبادت‌ها به وجود آدمی می‌رسد.

به گفته این مدرس حوزه آنچه در شب‌های قدر در رأس امور قرار دارد، طلب رحمت و مغفرت و هشدار باشی برای سال‌ها و روزهای آینده انسان است. یکی از نکاتی که باید در شب قدر به آن فکر کرد، تسری دادن تأثیر لحظات تفکر و خلوت با خدا به تمامی آنات زندگی است.

انتهای پیام

captcha