طعم ناب مهدویت در احساس یک شاعر
کد خبر: 3814734
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

طعم ناب مهدویت در احساس یک شاعر

گروه فرهنگی ــ یک شاعر مهدویت در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از سروده‌ها و دلنوشته‌هایم در مورد امام زمان(عج)، موضوع انتظار و مهدویت است، گفت: تأثیری که عرصه هنر و از جمله شعر در ابعاد زندگی انسان دارد، بر کسی پوشیده نیست و بنده نیز از این امر مستثنی نیستم.

طعم ناب مهدویت در احساس یک شاعرحجت‌الاسلام ابراهیم حسینی، شاعر مهدویت، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در سال 1369 که از طرف دفتر تبلیغات مشهد مقدس برای تبلیغ دهه اول محرم به شهرستان بوشهر اعزام شده بودم، یک روز از دوری خانواده دلم گرفته بود و به صورت بداهه بیت شعری سرودم.
وی افزود: در این زمان بود که اولین جرقه شعر و شاعری در من زده شد، اگر چه در موضوعات اجتماعی، اخلاقی و معصومین(ع) سروده‌هایی دارم اما بیش از 90 درصد از سروده‌ها و دلنوشته‌هایم در مورد امام زمان(عج)، موضوع انتظار و مهدویت است.
این شاعر بیان کرد: تأثیری که عرصه هنر و از جمله شعر در ابعاد زندگی انسان دارد، بر کسی پوشیده نیست و بنده نیز از این امر مستثنی نیستم، لذا احساس می‌کنم که شعر و شاعری به زندگیم لطافت خاصی بخشیده است و عشق، احساس و عاطفه بر تمام ابعاد زندگیم حکومت می‌کند.
حسینی که تاکنون اشعار بسیاری در زمینه مهدویت سروده است، تصریح کرد: مهم‌ترین اصول شبهات در حول محور محدویت اجمالاً در شش عرصه می‌گنجد که شامل؛ عمر طولانی حضرت مهدی(عج)، امامت در سن کودکی، فلسفه غیبت حضرت(عج) و شبهاتی در مورد غیبت صغری و غیبت کبری، است.
این شاعر ادامه داد: اینکه حضرت مهدی(عج) در عصر ظهور برای تشکیل حکومت جهانی و انقلابش از چه ابزاری استفاده خواهد کرد و اوضاع پس از ظهور و موضوع رجعت و اینکه آیا پس از ظهور قیامت برپا خواهد شد، نیز از دیگر شبهات است.
حسینی درخصوص شبهاتی در مورد طول عمر حضرت مهدی(عج)، افزود: موضوع طول عمر حضرت یک حقیقت و واقعیت مسلم، قطعی، ثابت شده و غیرقابل انکار بوده و این موضوع از نظر مادیون و زیست شناسان هم به اثبات رسیده است که انسان اگر بتواند بر عوامل محیطی، اختلالات و آسیب‌ها از قبیل رعایت تغذیه سالم، خواب مناسب، آرامش جسمی و روحی، عامل ارث، سخت کوشی و تلاش و هوای آزاد فائق آید، می‌تواند عمر طولانی داشته باشد.
وی بیان کرد: لذا نتیجه بررسی‌هایی که در مراکز پژوهشی و علمی صورت گرفته ثابت کرده است که انسان و هر موجود زنده‌ای را می‌شود هزاران سال زنده نگه داشت و حتی اندیشمندان معتقد هستند که مرگ یک نوع بیماری بوده که بر اثر تأثیر عوامل محیطی بر انسان عارض می‌شود و البته این مهم به تأیید ادیان الهی نیز رسیده است چرا که در قرآن مجید نیز از عمر طولانی در امت‌های پیشین خبر می‌دهد، به عنوان مثال عمر حضرت نوح(ع) و یونس(ع) و دیگر مَعَمرین در طول تاریخ.
این شاعر یادآور شد: یک منتظر واقعی باید به معنای واقعی کلمه عاشق باشد و من عشق را ظرفی می‌دانم که تمام ویژگی‌های یک منتظر واقعی را در خودش جای داده است و لذا عشق موتور محرکه پر قدرتی است که عاشق را به معشوق می‌رساند؛ همچون عشق یعقوب(ع) و زلیخا به معشوق زمانشان حضرت یوسف(ع).
انتهای پیام

captcha