بهره‌مندی بیش از ۱۵۰۰ قرآن‌آموز از پایگاه‌های «ثقلین» در استان مرکزی
کد خبر: 3814757
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

بهره‌مندی بیش از ۱۵۰۰ قرآن‌آموز از پایگاه‌های «ثقلین» در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی از فعالیت ۶۷ پایگاه قرآنی ثقلین در استان خبر داد و گفت: در مجموع یک‌هزار و ۶۲۵ قرآن‌آموز از کلاس‌های آموزشی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان مبلغان دینی در قالب گروه‌های تبلیغی، جهادی و پاره‌وقت فعالیت‌های قرآنی متعددی را در سطح مساجد نقاط مختلف روستایی و شهری انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مبلغان در قالب پایگاه‌های قرآنی با عنوان ثقلین انجام می‌شود، اظهار کرد: در این پایگاه، برنامه‌های قرآنی اعم از آموزش و یادگیری قرآن و بیان مفاهیم این کتاب نورانی اجرا می‌شود. پرداختن به تفسیر یکی از سوره‌های قرآن و بیان پیام‌ها و مفاهیم آن از دیگر مواردی است که مبلغان باید مورد توجه قرار دهند.
شفیعی از فعالیت 67 پایگاه قرآنی ثقلین در منطق مختلف استان خبرداد و افزود: به طور میانگین در هر یک از این مراکز قرآنی 25 قرآن‌آموز از خردسال تا سنین بالاتر مشغول آموزش هستند که در مجموع یک‌هزار و 625 نفر فعالند.
وی اجرای برنامه‌های قرآنی همچون روخوانی و روان‌خوانی در قالب برگزاری کلاس برای خردسالان، کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: تصحیح قرائت حمد و سوره در مساجد به طور ویژه پرداخته می‌شود، فعالیت مبلغان تنها در این محدوده خلاصه نمی‌شود بلکه پرداختن به مباحث نهج‌البلاغه، احادیث و ... را در دستور کار قرار داده‌اند.
شفیعی همچنین از ارائه الگوهای سبک زندگی توسط مبلغان در منابر ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مبلغان دینی در جلسات معرفتی که با هدف بصیرت‌افزایی و فرهنگ‌سازی ملی دینی برگزار می‌شود نسبت به بیان موضوعاتی از جمله سبک زندگی که از منویات مقام معظم رهبری است اقدام می‌کنند.
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان با بیان اینکه امروزه شیوه‌های جدید لازمه کار تبلیغی مبلغان در پاسخ به نیاز مخاطب است، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلغی دین است و ‌مبلغان از این فرصت می‌توانند به نحو احسن بایدها و نباید‌های دین را برای مخاطبان بیان کنند.
وی ادامه داد: براساس شاخصه‌های طرح تربیتی دوره‌های تربیت‌مربی مشاوره نیز ویژه مربیان طرح امین برگزار می‌شود. همچنین توجه به مفاد گام دوم انقلاب و چگونگی راهکارهای رسیدن به این اهداف بیان شده از جمله اولویت‌های مبلغان اعزامی است.
انتهای پیام

captcha