احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه سیستان
کد خبر: 3814799
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه سیستان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل گفت: مراسم احیای شب‌های قدر امسال همچون سال گذشته علاوه بر مساجد هر شهر، در بقاع متبرکه سطح منطقه سیستان نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: مراسم احیای لیالی قدر امسال همچون سال گذشته علاوه بر مساجد هر شهر، در بقاع متبرکه سطح منطقه سیستان نیز برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل اظهار کرد: منطقه سیستان دارای ۴ بقعه متبرکه بی‌بی دوست، سید‌باقر، خواجه مهدی و نظرگاه حضرت ابوالفضل(ع) است که هر ساله میزبان عاشقان ولایت در مناسبت‌های مختلف است.
وی افزود: با توجه به این‌که بقعه سیدباقر(ع) در خود شهر زابل واقع است و از لحاظ تردد برای شهروندان موقعیت بسیار مناسبی دارد، از این‌رو برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر نیز در این بقعه بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.
بامری ادامه داد: در هر مسجد و بقعه سطح منطقه سیستان، اعم از شهرها و روستاها، متناسب با ظرفیت و موقعیت مکان، مراسم احیا مدت زمان مختلفی دارد، بطوری که در برخی مکان‌ها با سحری همراه است و در برخی اماکن نیز زودتر به اتمام می‌رسد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل بیان کرد: با توجه به ظرفیت ارزشمند بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های مختلف در این مکان‌ها تأثیر به‌سزایی در رشد فرهنگی و مذهبی منطقه دارد.

انتهای پیام

captcha