خادمان قرآن را در شب‌های قدر از دعای خیر فراموش نکنیم
کد خبر: 3814828
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

خادمان قرآن را در شب‌های قدر از دعای خیر فراموش نکنیم

گروه هنر ــ سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده سریال «حضرت موسی(ع) از مردم درخواست کرد که در شب‌های قدر، جمال شورجه فیلمساز قرآنی را از دعاهای خود محروم نکنند.

سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره آخرین وضعیت جسمی جمال شورجه اظهار کرد: با لطف و عنایت خداوند، حال جمال شورجه رو به بهبودی است و دکتر معالج وی اعلام کرده که وی به زودی می‌تواند به محل کارش بازگردد.
وی افزود: از تمام هموطنان می‌خواهم که در شب‌های قدر فیلمسازان و خادمانی که عمر خود را صرف اشاعه مفاهیم قرآنی کرده‌اند را فراموش نکنند، چراکه افرادی نظیر جمال شورجه عمر خود را صرف تبلیغ و اشاعه مفاهیمی قرآنی کرده‌اند، برای همین وجوشان برای سینما برکت است.
جمال شورجه متولد ۲۲ بهمن ۱۳۳۳ در زنجان، کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است با دستیاری شروع به کار کرد و حالا از کارگردان‌های سینمای ایران است. با وقوع انقلاب اسلامی و تعطیلی دانشگاه از طرف انجمن اسلامی برای تحصیل در رشته سینما به مرکز اسلامی فیلمسازی تلویزیون رفت تا اینکه دانشگاه باز شد و ادامه تحصیل داد. در سال ۱۳۵۹ وقتی ۲۳ ساله بود با شروع جنگ ایران و عراق با حکم مأموریت حوزه هنری به جبهه رفت تا اتفاقات آنجا را مستند و ضبط کند. فعالیت فیلمسازی خود را به صورت جدی از سال ۱۳۶۳ وقتی ۳۰ سال بود با دستیاری کارگردان در فیلم «زندان دوله تو» شروع کرد سپس سال ۶۵ با فیلم «پرواز در شب» طراح صحنه را نیز تجربه کرد. بعد از سال‌ها تجربه دستیاری سال ۱۳۶۷ وقتی ۳۴ ساله بود اولین فیلم خود بنام«روزنه را ساخت و سال ۱۳۶۸ نیز با نوشتن فیلمنامه «شب دهم» در این عرصه عرض اندام کرد.
انتهای پیام
captcha