یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش در رشت ساخته می‌شود
کد خبر: 3814842
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش در رشت ساخته می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله احسانبخش را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: در حال زمینه‌سازی برای ساخت یادمان آیت‌الله احسانبخش در محل ترور شهید در رشت هستیم.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری هجدهمین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج صادق احسانبخش، نماینده فقید ولی‌فقیه در استان خبر داد و اظهار کرد: آیت‌الله احسانبخش عالم و مجاهد بزرگ گیلانی است که عمر خودش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب گذاشت و در نهایت به مقام ایثارگری و سپس شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به سخنرانی‌های روشن‌گرانه آیت‌الله احسانبخش در دوران حکومت شاهنشاهی و تبیین نهضت اسلامی امام خمینی(ره) برای مردم از منبر مساجد، یادآور شد: خدمات آیت‌الله احسانبخش قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایشان همواره منشا اثر و خدمت برای استان و کشور بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه آیت‌الله احسانبخش عمر خویش را در راه ترويج دين و نشر فرهنگ و معارف اسلامی سپری کرد، متذکر شد: در دوران دفاع مقدس نیز ارسال کمک‌های مردمی و پشتیبانی بی‌نظیر و حضور فعال ایشان در جبهه‌های جنگ مايه دلگرمی رزمندگان اسلام بود.

پاکاری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به مجاهدت‌های آیت‌الله احسانبخش در سال‌های جنگ، تاکید کرد: معظم‌له فرمودند «حضور او در جبهه‌های دفاع مقدس و پشتيبانی بی‌دریغش از رزمندگان دلاور گیلان از يادگارهای فراموش‌نشدنی دوران پرافتخار دفاع مقدس است و آثار ماندگار او در رشت و ساير شهرهای گیلان موجب نام نيک هميشگی اوست».

وی برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله احسانبخش را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: نیازمند تبیین ابعاد شخصیت و بازخوانی تلاش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام هستیم.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه آیت‌الله ‌رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سخنران مراسم مذکور خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 12 خردادماه 98 در مصلی بزرگ شهر رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت نکوداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله احسانبخش و ارتحال معمار کبیر انقلاب، ‌انتشار نسخه الکترونیکی نشریه «یاد یاران» یادمان آیت‌الله احسانبخش و برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقات فرهنگی جهت آشنایی با سیره این شهید والامقام در شبکه‌های اجتماعی را از جمله ویژه‌برنامه‌های این ایام دانست و افزود: در حال زمینه سازی برای ساخت یادمان آیت‌الله احسانبخش در محل ترور شهید در رشت هستیم.

انتهای پیام

captcha