دانشگاه فقط محلی برای آموزش و پژوهش صرف نباشد
کد خبر: 3814852
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

دانشگاه فقط محلی برای آموزش و پژوهش صرف نباشد

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از آغاز مرحله آزمایشی طرح مهندس کارآموز از بیستم خردادماه در این استان خبر داد و گفت: دانشگاه نباید تنها محلی برای آموزش و پژوهش صرف باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس امروز، پنجم خرداد در جمع خبرنگاران از آغاز مرحله آزمایشی طرح «مهندس كارآموز» از 20 خردادماه در این استان خبر داد و گفت: فارس اولین استان در کشور به شمار می‌رود که طرح مهندس کارآموز را به شکل پایلوت اجرا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در مرحله پایلوت، این طرح برای فارغ‌التحصیلان هفت رشته مهندسی زیرمجموعه سازمان نظام مهندسی اجرایی می‌شود، گفت: امكانات سخت‌افزاری برای اجرای این طرح در سطح گسترده و جنوب كشور نیز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فراهم است.
جامعی با تصریح اینكه امكان شركت برای تمام فارغ‌التحصیلان هفت رشته زیرمجموعه نظام مهندسی در این طرح وجود دارد، گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی از هر دانشگاه كشور كه تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده‌اند، می‌توانند در این طرح شركت كنند.
به گفته رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، تاسیسات مكانیكی، نقشه‌برداری، حمل و نقل و ترافیك و تاسیسات برقی می‌توانند در این طرح شركت كنند.
جامعی با یادآوری اینكه تنها متولی آموزش‌های مهارتی در وزارت علوم دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است، گفت: در حال خرید تجهیزات تكمیلی برای آغاز هر چه سریعتر این طرح هستیم.
وی با بیان اینکه اگر این طرح موفق اجرا شود در سایر استان‌ها عملی خواهد شد، گفت: با جدیت این موضوع در سازمان نظام مهندسی استان دنبال شود، چرا كه دانشگاه نباید تنها محلی برای آموزش و پژوهش صرف باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین با تصریح اینكه بخش خصوصی تقبل كرده تجهیز كارگاه‌‌ها را بر عهده بگیرد، گفت: آمادگی داریم سرفصل‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در هفت رشته زیر مجموعه نظام مهندسی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بازنگری شوند.
جامعی با ذكر این نكته که فراخوان گسترده برای شرکت در اولین دوره این طرح به دلیل محدودیت‌ها نزده‌ایم، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ متقاضی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند .
محرر، مدیر اجرایی طرح مهندس كارآموز نیز با بیان اینكه از سال ٩٤ به عنوان مجری آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس انتخاب شده‌ایم، گفت: اولین بار در كشور دوره‌های نظام مهندسی را عملی برگزار كردیم و این تفاوت مجری گری ما نسبت به مجریان در سازمان‌های نظام مهندسی كشور بود و این رویكرد موجب شد تا نظام مهندسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان را انتخاب كند.
انتهای پیام

captcha