دفتر «نهاد توسعه‌ محله» در جهاددانشگاهی ایلام افتتاح شد
کد خبر: 3814871
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
در راستای اجرای طرح بازآفرینی محلات شهر ایلام؛

دفتر «نهاد توسعه‌ محله» در جهاددانشگاهی ایلام افتتاح شد

گروه اجتماعی ــ دفتر «نهاد توسعه‌ محله» بعد از نشست هم‌اندیشی «بازآفرینی محلات شهری ایلام» در جهاددانشگاهی ایلام با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی ایلام، افتتاح شد.

دفتر «نهاد توسعه‌ی محله» در جهاددانشگاهی ایلام افتتاح شد
به گزارش ایکنا از ایلام، سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام امروز، پنجم خرداد ماه در این نشست، اظهار کرد: در طرح بازآفرینی که جهاددانشگاهی مجری و اداره کل راه و شهرسازی استان ، مجری است، از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران استفاده خواهد شد تا تسهیل‌گری و توانمندسازی محلات به معنای واقعی انجام شود.
وی با اشاره به آسیب‌پذیری محلات حاشیه‌ای از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، گفت: علاوه بر این مناطق حاشیه‌ای از مشکلات معیشتی و فرهنگی نیز رنج می‌برند.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: به دنبال این هستیم که از ظرفیت دستگاه‌های مختلف به بهترین وجه استفاده شود و شاهد هم‌افزایی نهادها، دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها و دانشگاه‌ها باشیم و با پرهیز از تداوم فعالیت‌های جزیره‌ای شاهد اثربخش فعالیت‌ها باشیم.
حسینی گفت: جهاددانشگاهی زنجیره علمی در کل کشور است و زمینه استفاده از ظرفیت‌های ملی این نهاد به راحتی فراهم است و اگر بتوانیم این دبیرخانه را ایجاد کنیم که هم اتاق فکر، مرکز هم‌اندیشی، آینده‌نگری و برنامه‌سازی باشد، می‌توان کارهای خوبی را انجام داد.
در این نشست نماینده راه و شهرسازی استان به عنوان ناظر طرح، و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، فرماندهی انتظامی ، بهزیستی ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش فنی و حرفه‌ای و بانک مسکن نظرات خود را بیان و برای مشارکت در  اجرای طرح اعلام آمادگی کردند و بعد از این نشست ، دفتر نهاد توسعه‌ی محله در جهاددانشگاهی استان افتتاح شد.
انتهای پیام
captcha