مهمترین روزی شب‌ قدر قرارگرفتن در جبهه مومنین است/ عالم وجود زکات امیرالمومنین است
کد خبر: 3814972
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مهمترین روزی شب‌ قدر قرارگرفتن در جبهه مومنین است/ عالم وجود زکات امیرالمومنین است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری گفت: در این عالم هر آن چیزی که نصیب بندگان می‌شود زکات امیرالمومنین است که از خداوند با بندگی خود گرفته و به عبادالله می‌بخشند؛ حتی هر برکت معنوی و پیشرفت جامعه در پرتو عنایت و زکات امیرالمومنین است.

پیشرفت جامعه در پرتو زکات امیرالمومنین استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری بامداد ششم خردادماه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال دو نوع ضیافت عام و خاص دارد، گفت: همه مخلوقات حتی کسانی که منکر خداوند و رحمتش هستند در ضیافت عام بر سر سفره خداوند متعال نشسته‌اند و از سفره بهره‌مند می‌شوند؛ این سفره رحمت رحمانیه خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس از دایره رحمت عام خداوند بیرون نیست، ادامه داد: ضیافت خاص خداوند همان رحمت رحیمیه خداوند متعال است، این رزق و رحمت خاص برای همه پهن نیست بلکه برای مومنین و اهل عمل است و به اندازه‌ای که وارد بندگی و طاعت و خشوع می‌شوند از این نعمت الهی بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه ضیافت خاص است و درهای رحمت خداوند گشوده شده، تصریح کرد: در شب قدر که قلب ماه رمضان است این رزق به نحو خاص ویژه‌ای برای مومنان قرار داده شده و درهایی در این شب گشوده می‌شود که هیچ شب دیگری باز نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی روایات و تفاسیر آمده‌است که شب قدر مجموع هر سه شب است و هرشب یک مرحله‌ای از تقدیر واقع می‌شود، بیان کرد: شب قدر شبی است که اگر کسی بتواند درک کند بهتر از هزار ماه است که در آن عبادت کند، شب رسیدن به تصمیم‌های بزرگ است همچون ماه محرم و روز عاشوراست که ایام تصمیم‌گرفتن‌های بزرگ است.

وی گفت: شب قدر شبی است که منسوب به وجود امام زمان(عج) و امکان تصمیم‌گیری برای انسان‌ها است، رحمت خاص خداوند مثل ایمان به خدا، توکل، یقین، محبت الهی و محبت اولیای الهی از جمله رزق‌های خاصی است که در این شب‌ها تقسیم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آن‌هایی که کنار اولیای خدا می‌ایستادند و تا آخرین قدم همراه با سیدالشهدا و امیرالمومنین و.. بودند و هیچ مانعی آن‌ها را جدا نکرد، به رزق خاص و رحمت رحیمیه خداوند رسیدند، اظهار کرد: در دعای بین نماز شفع و وتر به خداوند عرضه داریم:«خدایا کسانی که اهل هستند به خانه تو آمدند و تو امشب یک موهبت‌های خاصی داری، کسانی که مورد توجه و عنایت تو قرار نگرفتند، از تو محروم می‌شوند.» پس هرشب یک رزق و سفره خاصی پهن است.

حجت‌الاسلام میرباقری اصحاب امام حسین(ع) که در روز عاشورا همراه ایشان بودند، رزق خاص بر آن‌ها کامل شد و از ضیافت خاص خداوند بهره‌مند شدند، یادآور شد: شب قدر، رزق خاص و استثنایی است و رزق‌های خاصی به انسان می رسد؛ کسانی که همراه اولیا بودند و دنیا در نظر آن‌ها کوچک و محبت اولیا و خداوند در دل و جان آن‌ها رسوخ کرده بود، از این رزق خاص بهره‌مند می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه وقت رسیدن به رزق خاص، شب قدر است گفت: در شب قدر امر عظیمی به وسیله امام زمان(عج) مقدر می‌شود که ناظر به کل عالم است و جبهه کفار، منافقین و مومنین را حضرت اداره و مرز بین این سه جبهه را تعیین می‌کنند و لذا مهمترین روزی این شب‌ها قرارگرفتن انسان‌ها در جبهه مومنین است.

وی با اشاره به اینکه امشب شبی است که باید از خداوند بخواهیم در جبهه مومنین و از مقربان قرار بگیریم، بیان کرد: امشب باید به فضل خدا توجه و تلاش کنیم که از باب فضل الهی وارد شده تا باب شب قدر بر ما گشوده شود و جزء خواص قرار بگیریم و قدم‌های بزرگ را برداشته و از سر سفره دنیا بلند شویم و موانعی که انسان را از خداوند جدا می‌کند برداشته شود.

حجت‌الاسلام میرباقری اظهار کرد: امشب تصمیم بگیریم که با نهج‌البلاغه امیرالمومنین مانوس شویم و نیاز نیست تمام کلمات سخنان امام علی(ع) را متوجه شویم و چه بسا در همان اندازه که درک کنیم فوق‌العاده ارزشمند و موثر است.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید:« زاهد کسی است که شادی‌ها و غصه دنیا از دل او برون رفته‌است.»، این مقدمه یقین است و انسان با یقین می‌تواند کنار امام بایستد و اگر زهد در دنیا به دست نیاوردیم علایق دنیا در ما نسبت به امام شک ایجاد و ما را از ایشان جدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عصر غیبت انسان به شک می‎‌رسد و محبت دنیا آدم را نسبت به صدق و حقانیت ولی خدا مشکوک می‌کند و شیطان نیز در این مسیر بسیار تلاش می‌کند.

این استاد حوزه ادامه داد: قرآن در معرفی امیرالمومنین می‌فرماید: ولی شما، دائما در حال نماز، رکوع و زکات دادن است»؛ همه عالم، زکات امیرالمومنین است و در این عالم هر ان چیزی که نصیب بندگان می‌شود زکات امیرالمومنین است که از خداوند با بندگی خود گرفته و به عبادالله می‌بخشند؛ حتی هر برکت معنوی و پیشرفت جامعه در پرتو عنایت و زکات امیرالمومنین است.

انتهای پیام

captcha