داروی بی عدالتی بازگشت به معارف اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3815013
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

داروی بی عدالتی بازگشت به معارف اهل بیت(ع) است

گروه معارف_ نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متاسفانه بی عدالتی و ظلم فراگیر بر عالم حاکم است و داروی آن بازگشت به معارف ائمه اطهار(ع) است، افزود: عدالت گمشده دنیای امروز است.

داروی بی عدالتی بازگشت به معارف اهل بیت(ع) استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، شب گذشته 5 خرداد، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه بیرجند اظهار کرد: عبادت از نوع نرم‌افزاری است که ما به آن نیاز داریم و حقیقت عبودیت پرورش انسان از عالم خاک تا افلاک است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بی عدالتی و ظلم فراگیر بر عالم حاکم است و داروی آن بازگشت به معارف ائمه اطهار(ع) است، افزود: عدالت گمشده دنیای امروز است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: انسان با کنترل نفس به قرب الهی دست می‌یابد و اولین گام برای چک کردن انسانیت کنترل و تسلط بر هوای نفسانی برای رسیدن به قرب الهی است.

عبادی ادامه داد: یکی از خواص روزه این است که در انسان تقوا ایجاد می‌کند و تقوا به انسان بصیرت می‌دهد که بین حق و باطل تفاوت قائل شود و بر خویشتن مسلط می‌شود.

وی تصریح کرد: تسلط بر تخیلات مرحله دوم از عبودیت بوده و مرحله سوم اين است كه روح در مراحل قوت، قدرت، ربوبيت و ولايت خود به مرحله‌اى مى‏‌رسد كه در بسيارى از چيزها از بدن بى‏‌نياز می‌شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مرحله چهارم اين است كه بدن از هر لحاظ تحت فرمان و اراده شخص در مى‌‏آيد به طورى كه در حوزه بدن خود شخص اعمال خارق العاده سر مى‏‌زند.

عبادی یادآور شد: مرحله پنجم كه بالاترين مراحل است اين است كه حتى طبيعت خارجى نيز تحت نفوذ اراده انسان قرار گرفته و مطيع انسان مى‏‌شود و معجزات و كرامات انبياء و اولياء حق از اين مقوله است.

 انتهای پیام

captcha