حضور مردم در لیالی قدر مانور بزرگ معنویت است
کد خبر: 3815014
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

حضور مردم در لیالی قدر مانور بزرگ معنویت است

گروه اجتماعی- نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه اجتماع بزرگ مردم در شرایط سخت اقتصادی حضور مردم در لیالی قدر یک عملیات بزرگ معنوی است گفت: امشب این ملت در سراسر کشور در این مراسم معنوی شرکت کرده‌اند تا با دعاهایشان همه توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

حضور مردم در  لیالی قدر مانور بزرگ معنویت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری ، در مراسم شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره)  تبریز با تاکید بر اینکه در این شرایط چنین تجمعاتی در شب‌های قدر پیام‌های زیادی برای دشمن دارد گفت: خداوندی که پیامبر ما را در برابر کفار پیروز کرد و از محاصره اقتصادی نجات داد، ما را هم پیروز خارج می‌کند، چراکه در جنگ اقتصادی پیامبر پیروزمندانه ماند ولی کفار رفتند. این تهدیدات چیز جدیدی نیست.

وی با اشاره به اینکه این اجتماع بزرگ پیام‌های مختلفی دارد افزود: ملت ایران خدا باور است و خداباوری اش جواب تمام توطئه‌های دشمن را خواهد داد. این ملت ولایت الله را پذیرفته است. «إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنوا ۗإِنَّاللَّهَلايُحِبُّكُلَّخَوّانٍكَفورٍ» خداوند ما را تنها نمی گذارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه شب قدر مانور معنوی و مانور دینداران است، گفت: شب قدر یک مراسم کاملا دینی است. حزبی و جناحی و یا باندی و قبیله ای نیست. احیای شب قدر یک سرمایه است چرا که سر قرآن ناطق در شب نزول قرآن شکافته شد. در کل کشور تنها چیزی که انگیزه ایجاد می کند برای آمدن به این مراسم خدا و محبت امیرالمومنین علی (ع) است.

امام جمعه موقت تهران، حج، نمازجمعه، نمازهای جماعت و اعتکاف‌ها و تجمعات شب‌های قدر را مانور قدرت برای نشان دادن عظمت اسلام دانست و اظهار کرد: این مانورهای قدرت پیام‌های قدرت دینی و ملی را به دشمن می‌رساند.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی فعلی در تاریخ ایران کم سابقه است افزود: مردم در برابر فشارهای دشمن ایستاده‌اند و دیوانه‌ای مانند ترامپ هر دم تهدید می‌کند، اما ایران در طول تاریخ حمله نکرده و نمی‌کند ولی جواب متجاوز را محکم می‌دهیم.

آیت الله خاتمی با بیان مثال‌های تاریخی از قرآن، یاری خداوند به مومنان را محقق شدنی دانست و گفت: اتفاقات پیرامون حضرت موسی، ابراهیم، عیسی و محمد (ص) نمونه‌های بارز کمک الهی به خداباوران و خدایاوران است، لذا انقلاب الهی ما خاموش نشدنی است.

وی ابراز دکرد: برخی از مردم غیر مسلمان کشورهای دیگر با مشاهده یاری خداوند به این ملت ایران و همواره پیروزمندی کشورمان در برابر انواع توطئه‌ها، کودتاها، جنگ‌ها و... اذعان می‌کردند که ما به خداوندی که شما را محافظت کرده ایمان آوردیم!

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در شرایطی که برخی می‌ترسند و می‌لرزند، مقام معظم رهبری سخنرانی می‌کند که گول این لفاظی‌ها را نخورید، گفت: آمریکا پس از سخنرانی اخیر در جمع مسئولان، بلافاصله عقب نشینی کرد و دید، این سخنان، سخنان همان حنجره‌ای است که گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

‌آیت الله خاتمی رفتار دین مدارانه را جذب کننده لطف خداوند دانست، نه رفتار دین شعارانه، تاکید کرد: عنصر تقوا، خداباوری، صبر و مقاومت هم الطاف خداوند را جذب می‌کند و خداوند مزد اینها را داده و از بن‌بست‌ها رهایی خواهد بخشید.

انتهای پیام

captcha