وجود ۵۰۰ بانوی شهید در لرستان
کد خبر: 3815152
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

وجود ۵۰۰ بانوی شهید در لرستان

گروه اجتماعی ــ مسئول مشارکت بانوان اداراه‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان، با بیان این‌که بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه همواره در همه عرصه‎ها حضور مؤثری داشته‎اند، گفت: لرستان شش هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۵۰۰ نفر بانو هستند.

وجود 500 زن شهیده در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنایی بیش از پیش افراد جامعه با انقلاب، دفاع مقدس و آثار چاپ شده در این زمینه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسابقه کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب به‌همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بین بانوان بسیجی مسجد امام هادی(ع) شهر خرم‌آباد برگزار شد.
بر اساس این گزارش، کتاب‌های «زندگی‌نامه شهید سیدجواد میرشاکی» اثر محمدتقی عزیزیان، زندگی‌نامه شهید محمدعلی یوسفوند اثر حسام خوش‌کلام، «زندگی‌نامه شهید اسدالله حسنوند اثر احمدرضا گوهری» و «زندگی‌نامه شهید ناصر فاضلی شیرازی» اثر یاسر گودرزی از جمله کتاب‌های معرفی شده به بسیجیان جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی و خلاصه‌نویسی کتاب بود.
روح‌انگیز جهان‌افروز، مسئول مشارکت بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در حاشیه برگزاری این مسابقه کتابخوانی که دوشنبه، ششم خرداد برگزار شد، با بیان این‌که زنان به‌عنوان نیمی از جامعه همواره در همه عرصه‎ها حضور مؤثری داشته‎اند، گفت: استان لرستان شش هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۵۰۰ نفر بانو هستند.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس استان ما بعد از استان خوزستان بیشترین صدمه را دیده است و لرستان به‌عنوان خاکریز دوم نام‌گذاری شده است.
مسئول مشارکت بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، تصریح کرد: ما وظیفه‌ای در قبال شهدا و جانبازان عزیز کشورمان داریم و باید ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ و به نسل جوان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام

captcha