گروه جامعه‌شناسی ادیان از پژوهشگاه علوم انسانی حذف می‌شود؟
کد خبر: 3815226
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

گروه جامعه‌شناسی ادیان از پژوهشگاه علوم انسانی حذف می‌شود؟

گروه شبکه اجتماعی ــ سیدجواد میری با انتشار نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم در کانال تلگرامی‌اش، از حذف گروه‌های جامعه‌شناسی ادیان و جامعه‌شناسی تاریخی در این پژوهشگاه به شدت انتقاد کرد.

حذف گروه جامعه‌شناسی ادیان از پژوهشگاه علوم انسانی/ نامه انتقادی «میری» به وزیر علومبه گزارش ایکنا؛ سیدجواد میری، پژوهشگر جامعه‌شناسی دین و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با انتشار نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم در در کانال تلگرامی خود از حذف گروه‌های جامعه‌شناسی ادیان و جامعه‌شناسی تاریخی در این پژوهشگاه به شدت انتقاد کرد.

میری در این متن نوشته است: من عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تهران هستم، این پژوهشگاه به گفته برخی مورخین ۸۰ سال سابقه و به گفته برخی دیگر از تاریخ‌نویسان ۵۰ سال سابقه سازمانی دارد. امروز دو گروه علمی «جامعه شناسی» در پژوهشکده مطالعات اجتماعی را با این استدلال حذف کردند که وزارت علوم «زیر بار دو گروه جامعه شناسی ادیان و جامعه شناسی تاریخی نمی‌رود»، پژوهشکده مطالعات اجتماعی را چنان خرد و خمیر کرده‌اند تا اثری از آن باقی نماند. اما دلیلی که من این نامه را خدمت شما نوشته‌ام این است که واقعاً وزارتخانه متبوع شما با این دو گروه جامعه‌شناسی در پژوهشکده مطالعات اجتماعی چه مخالفتی دارد؟

در ادامه این نامه آمده است: البته به اینجانب گفته شده است که دلیل دومی هم دارد و آن کمبود بودجه است، حق مدیریت هر گروه یک میلیون تومان است و وزارتخانه مجبور است گروه‌های غیر مصوب را حذف کند، اما آیا واقعاً برای مدیریت بودجه پژوهشگاه باید گروه‌های جامعه‌شناسی را حذف کرد ولی طرح‌های میلیاردی اعتلاء و ... را برون‌سپاری کرد؟ مگر حذف و اضافه گروه‌های علمی به دلخواه بروکراتیک می‌توانند حذف شوند؟ جناب وزیر محترم، دیسیپلین‌های علمی منطبق بر منطق درون علمی است و جرح و تعدیل گروه‌ها فاجعه دانشگاهی محسوب می‌شود. لطفاً اجازه ندهید به نام شما و به کام دیگران چنین بی‌بند و‌باری‌های غیر آکادمیک را در دل جامعه علمی جامه عمل بپوشند.

انتهای پیام

captcha