مباحث هنر و دانش در جشنواره كتابخوانی رضوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3815239
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

مباحث هنر و دانش در جشنواره كتابخوانی رضوی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره كتابخوانی رضوی گفت:‌ به نظر می‌رسد در این رویداد باید مقداری به مسئله هنر و دانش توجه شود تا جاذبه بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 7 خردادماه در بازدید از کتابخانه عمومی بقیةالله میانشهر فسا با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: باید از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابداران پرتلاش که برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و ارائه کتاب‌های خوب در جامعه تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه باید تلاش‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی بیشتر شود، افزود: این نگرانی برای نسل جوان وجود دارد که متأسفانه به سمت فضای مجازی و گرفتاری‌ها و آلودگی‌هایی آن کشانده می‌شوند.
آیت‌الله بهشتی با تأكید بر اینكه باید کاری کرد که هرچه می‌توانیم نیروی جوان، نوجوان و تازه سال‌ها را از فضای مجازی و آلودگی‌های آن نجات دهیم و به سمت این برنامه‌های خیر و مثبت هدایت کنیم، ادامه داد: در این راستا کتابخانه‌های عمومی و کتابداران باید به کارشان اهمیت دهند و تلاش خود را بیشتر کنند.
وی یادآور شد: اگر نسل جوان از دست ما خارج شود همه چیز را از دست داده‌ایم و اگر نسل جوان را نگه داریم همه چیز به کام ماست. ما باید به نحوی که هست در دل جوانان و نوجوان رسوخ کنیم. در این راه جشنواره کتابخوانی رضوی می‌تواند راهی موفقی باشد برای جذب نوجوان و جوان‌ها، چون این مسابقه جذابیت دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح اینکه نفس وجود جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار پسندیده است، بیان کرد: به نظر می‌رسد در این رویداد باید مقداری به مسئله هنر و دانش توجه شود تا جاذبه بیشتری داشته باشد.
امام جمعه میانشهر در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است که خانواده‌ها کودکان خود را برای شرکت در جشنواره آماده کنند، گفت: اگر خانواده‌ها همکاری کنند کار جشنواره خیلی خوب پیش می‌رود ،همچنین معلمان، مربیان، امامان جمعه و اصحاب مساجد باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره رضوی همکاری کنند.
انتهای پیام

captcha