توجه به آموزه‌های دینی مشکلات اجتماعی آینده را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3815249
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

توجه به آموزه‌های دینی مشکلات اجتماعی آینده را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند گفت: اگر بتوانیم آموزه‌های دینی و فرهنگی را افزایش دهیم، از مشکلات اجتماعی که آینده فرزندانمان را تهدید می‌کند به سلامت عبور خواهیم کرد.

توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگی، مشکلات اجتماعی آینده را کاهش می‌دهدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی زنگویی‌مطلق، رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند، امروز 7 خردادماه در همایش ملی روز جمعیت اظهار کرد: متأسفانه حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند.
وی با بیان اینکه از جمله مشکلاتی که این زوج‌های نابارور دارند، بحث درمان و هزینه‌های درمان است، افزود: علاوه بر این هیچ مرکز ناباروری در بعضی از شهرها وجود ندارد و این امر مشکلاتی را در زمینه رفت و آمد برای زوج‌های نابارور ایجاد می‌کند.
رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه متأسفانه با سیر افزایش طلاق رو‌به‌رو هستیم، تصریح کرد: طلاق موجب گسستن خانواده می‌شود و از دیگر سو مشکلاتی را برای فرزندان طلاق ایجاد می‌کند چراکه آنان مهارت‌های لازم را برای برخورد با مشکلات ندارند.
زنگویی‌مطلق ادامه داد: اعتیاد، مشکلات اقتصادی و فقدان مهارت‌های زناشویی از جمله مشکلاتی است که باعث از هم پاشیدن زودرس کانون گرم خانواده و طلاق و در نهایت باعث عدم افزایش باروری می‌شود.
وی گفت: باید به افراد مهارت‌های زندگی متناسب با سن را آموزش دهیم و به خصوص در آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.
رئیس اداره بهداشت شهرستان بیرجند بیان کرد: تاسیس مراکز مشاوره قبل و پس از ازدواج نیز یکی دیگر از ضروریات است که در افزایش تحکیم خانواده و حل برخی مشکلات و معضلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
زنگویی‌مطلق خاطرنشان کرد: از مهم ترین دلایلی که باعث می‌شود زوجین به فرزندآوری گرایشی نداشته باشند، بحث آینده نگری فرزندان آن‌ها است.
وی یادآور شد: اگر بتوانیم آموزه‌های دینی و فرهنگی را افزایش دهیم، از مشکلات اجتماعی که آینده فرزندان ما را تهدید می‌کند به سلامت عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha