دو فروشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح می‌شود
کد خبر: 3815257
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

دو فروشگاه صنایع دستی در اراک افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی - معاون صنايع دستي و هنرهای سنتی استان مرکزی گفت: افتتاح فروشگاه صنایع دستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایع‌ دستی در نگارخانه استاد واشقانی از برنامه‌های هفته صنایع‌ دستی در استان با هدف ترویج و توسعه صنایع‌ دستی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، قاسم کاظمی معاون صنايع دستي و هنرهای سنتی استان مرکزی گفت: 20 خرداد ماه، هر ساله به عنوان روز جهانی صنایع دستی گرامی داشته می‌شود و فرصتی برای توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود و امیدواریم در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ این آثار ارزشمند استان گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.
وی یادآور شد: هر محصول صنایع دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز‌آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.
معاون صنایع دستی افزود: برگزاری مراسم تکریم از هنرمندان که موفق به اخذ نشان ملی صنایع دستی شده‌اند و جوانان فعال در حوزه صنایع دستی همزمان با افتتاحیه سفره‌خانه سنتی سعادت از ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان برگزار می‌شود.
کاظمی تصریح کرد: همزمان با روز جهانی صنایع دستی تمبر اختصاصي صنايع دستي با تصویر یک اثر هنری رونمايي هم خواهد شد.
وی ادامه داد: افتتاح فروشگاه صنایع دستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایع‌ دستی در نگارخانه استاد واشقانی از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌ دستی در این استان با هدف ترویج و توسعه صنایع‌ دستی برگزار خواهد شد.
کاظمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه با عنوان زنان مفاخر؛ در موزه مفاخر اراک در خردادماه سال ۹۸ بیان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه‌، دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر زن ایران؛ از ۲۲ خرداد در موزه مفاخر اراک مستقر می‌شود.
انتهای پیام

captcha