مهم‌ترین رویکرد هنر ‌امیدبخشی در جامعه است
کد خبر: 3815281
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

مهم‌ترین رویکرد هنر ‌امیدبخشی در جامعه است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش حرکت‌بخشی و انگیزشی هنر در جامعه اظهار کرد: بی‌تردید هنر در هر عرصه‌ای که ورود کند، آن عرصه سرشار از نشاط و شادابی و حرکت و جهش خواهد شد و به جامعه حیات خواهد بخشید.

مهمترین رویکرد هنر، ‌امیدبخشی در جامعه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 7 خردادماه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه گروهی «نگاره‌های رحمت» آثار هنرمندان صعب‌العلاج، با اشاره به نقش حرکت‌بخشی و انگیزشی هنر در جامعه اظهار کرد: بی‌تردید هنر در هر عرصه‌ای که ورود کند، آن عرصه سرشار از نشاط و شادابی و حرکت و جهش خواهد شد و به جامعه حیات خواهد بخشید و به عبارتی هنر می‌تواند بر هر چیز بی‌جانی، جان ببخشد و در همه‌ امور پویایی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی مسائل مختلف فرهنگی و هنری از جمله هنرهای تجسمی، نمایشی، سینما، مطبوعات، شعر و ادب و ...است، تاکید کرد: اگر هنر از زوایای گوناگون وارد زندگی مردم شود، می‌تواند زندگی را از روزمرگی درآورده و جریان زندگی را شتاب بخشد.

محمدپور‌ تصریح کرد: جامعه همانند کالبد و هنر همانند روحی است که اگر در کالبد جامعه دمیده شود، حیات‌بخش خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی‌ با تأکید بر اینکه هنر با ورود به زندگی می‌تواند انسان را به سمت امید سوق دهد اظهار کرد: اگر هنر به زندگی انسان وارد شود، کیفیت زندگی وی را ارتقاء می‌دهد و به انسان عزت و شهامت می‌بخشد.

محمدپور‌ با بیان اینکه روح و جان مردمان ایران با هنر درآمیخته است، گفت: اگر در هر کجای دنیا نشانه‌ای از تمدن و هنر جریان دارد بدون شک با نام ایران و ایرانی پیوند خورده است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم نگرش بصیرت‌مدار و هنرمندانه به مسائل و مشکلات هنرمندان صعب‌العلاج، ‌گفت: اگر داروهایی که هنرمندان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، مصرف می‌کنند در کنار کار هنری، خلاقیت و آفرینشگری باشد، تأثیر چند برابری برای بهبود روحی و روانی آن‌ها خواهد داشت.

محمدپور افزود: لازم است امروزه افرادی که توان و استعداد خلق هنر را دارند، خلاقیت را که لازمه این کار است، در زندگی فراموش نکنند و آن را به جامعه تزریق کنند.

وی تأکید کرد: لازم است بین انجمن‌های مختلف از جمله صرع، اوتیسم، ام اس، کلیوی، دیابت و... با انجمن های هنری ارتباط مؤثری برقرار شود تا این هنرمندان علیرغم مشکلات و سختی‌ها به خلق آثار ارزشمند و تاثیرگذار بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان گفت: این نمایشگاه از ارزش معنوی خاصی برخوردار است و باید اطلاع‌رسانی لازم برای دیده‌ شدن آن توسط رسانه‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام

captcha