بیانیه محکومیت حادثه تروریستی زندان وحدت تاجیکستان
کد خبر: 3815309
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
از سوی جامعةالمصطفی‌(ص) صادر شد؛

بیانیه محکومیت حادثه تروریستی زندان وحدت تاجیکستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیه با صدور بیانیه‌ای، وقوع حادثه تروریستی زندان وحدت تاجیکستان را محکوم کرد.

بیانیه محکومیت حادثه تروریستی زندان وحدت تاجیکستانبه گزارش ایکنا از قم، متن بیانیه جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیه در پی وقوع حادثه تروریستی زندان وحدت تاجیکستان به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«وَ مَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ‌اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا؛‌ و هرکس مؤمنی را به عمد بکشد، کیفر او جهنم است که در آن جاودانه باشد و خداوند برای او عذابی بزرگ فراهم نماید». (نساء: 93)
باخبر شدیم که عاملان تکفیری افراطی، بار دیگر، با هجمه به ساحت مقدس عالمان مسلمان، جهان اسلام –و بلکه تمامی عدالت‌خواهان جهان- را در تألم، تأسف، بهت و حیرت فروبردند.
اخبار حاکی از آن است که این بار، جریان تروریستی و تکفیری داعش با شورش در زندان وحدت تاجیکستان، تنی چند از علمای مسلمان را به بدترین روش، به خاک و خون کشیدند و جهان اسلام را داغدار ساختند.
در این حرکت مزورانه، عالم مجاهد «سیدقیام‌الدین غازی» معروف به «ایشان قیام‌الدین»، «کریم‌اف ستار صمداویچ» معروف به «مخدوم ستار» و «ستاراف سیدمهدی خان» معروف به «شیخ تیمور»، ناجوانمردانه به شهادت رسیدند که از علمای سرشناس آن دیار بودند.
با دلی مالامال از درد و رنج، بار دیگر این پرسش‌ها در اذهان عمومی و ظلم‌ستیزان عالم رخ می‌نماید که با چه راهبردهای عملی، می‌توان از تکرار چنین حرکت‌‌های کور و وحشیانه‌ای جلوگیری کرد؟ چگونه می‌توان برای همیشه، آمران و عاملان حرکت‌های تکفیری افراطی را از پیکره بشریت و به ویژه جهان اسلام جدا ساخت؟.
در مورد این حادثه خون‌بار، یکی از اصلی‌ترین مخاطبان این گونه پرسش‌هایی که مع‌الاسف تاکنون بی‌پاسخ مانده، دولت تاجیکستان است؛ دولتمردان تاجیکستان باید در مورد اهمالی که صورت گرفته و موجب هدررفت جان تعدادی از زندانیان، به ویژه علمای نامبرده، شده است، پاسخ‌گو باشد و مقصران را به محاکم قضایی معرفی کند.
از دیگرسو، با بررسی چنین حوادثی، که سابقه‌ای پرشمار در سنوات اخیر دارد، اسلام‌ستیزی تکفیریان افراطی و معاندان «رحمةللعالمین»، حضرت محمد مصطفی(ص)، عیان می‌گردد و بر همگان است که حساب عاملان این گونه فجایع ضدانسانی را از اسلام ناب جدا سازند و ادعای اسلام‌گرایی عوامل آن را وقعی ننهند.
جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیه، ضمن محکومیت شدید چنین فجایعی، مؤکداً از دولت تاجیکستان می‌خواهد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای دستگیری و محاکمه عاملان این جنایت انجام دهد. از سازمان‌های مدعی حقوق بشر در سراسر جهان و به ویژه جهان اسلام نیز انتظار می‌رود برای توقف چنین جنایاتی اقدام نمایند.
انتهای پیام
captcha