همکاری‌های جامعه المصطفی با دانشگاه حضرت معصومه(س) گسترش می‌یابد
کد خبر: 3815331
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

همکاری‌های جامعه المصطفی با دانشگاه حضرت معصومه(س) گسترش می‌یابد

گروه حوزه‌های علمیه – در دیدار رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با رئیس جامعه المصطفی العالمیه بر توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی این دو نهاد آموزشی تاکید شد.

به گزارش ایکنا، علی عباسی امروز سه شنبه 7 خرداد در دیدار ابراهیم عبدی‌پور، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س)، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مولی‌الموحدین علی‌بن‌ ابی‌طالب(ع)، اظهار کرد: امیدواریم در ایام نورانی شب‌های قدر، مشمول الطاف ذات اقدس الهی قرار گیریم.
وی، در ادامه این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و تاریخچه تأسیس جامعةالمصطفی، اظهار کرد: جامعه‌ المصطفی به عنوان دانشگاه بین‌المللی اسلامی، عضو اتحادیه‌‌های بزرگ دانشگاه‌های جهان است.
رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این که از 132 ملیت در جامعه‌ المصطفی مشغول فراگیری علوم اسلامی و انسانی هستند و المصطفی در حوزه علوم اسلامی و انسانی، بیش از 150 رشته و گرایش آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: براساس طرح تحول نظام آموزشی در جامعةه المصطفی، بیش از چهارصد رشته و گرایش و مقطع راه‌اندازی خواهد شد.
عباسی ضمن تبیین فعالیت مراکز آموزش عالی جامعه‌المصطفی در مشهد، تهران، تبریز، گرگان، آشتیان و...، با بیان این که جامعه المصطفی در بیش از پنجاه کشور جهان حضور به هم رسانده و نمایندگی‌های فعالی راه‌اندازی نموده است، ابراز کرد: جامعه‌ المصطفی ضمن حضور رسمی در قالب‌های مختلف علمی، تفاهم‌نامه‌‌ها و همکاری بایسته‌ای با مراکز بین‌المللی جهان راه‌اندازی کرده است.
وی بر اهمیت توجه به ظرفیت‌ها و فعال‌سازی آن در عرصه عمل تأکید نمود و خاطرنشان کرد: توجه به بخش ویژه خواهران، از هدف‌گذاری‌های مهم مراکز آموزشی و صفی جامعه المصطفی به شمار می‌رود. مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، بزرگ‌ترین مجموعه ویژه خواهران جامعه‌المصطفی است.
عباسی، در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش‌های کاربردی و مهارتی را از هدف‌گذاری‌های المصطفی برشمرد و اذعان کرد: جامعةه المصطفی با راه‌اندازی مجموعه آموزش‌های کاربردی، بیش از صد رشته، مهارت و دوره‌ کاربردی تعریف نموده و از ظرفیت خوبی برای گسترش همکاری در این زمینه برخوردار است.
وی آموزش زبان فارسی را از دیگر ظرفیت‌های جامعه‌ المصطفی دانست و یادآور شد: دانش‌پژوهان المصطفی عموماً در شش ماه تا یک سال در دوره آموزش زبان فارسی شرکت می‌کنند و فارسی را فرامی‌گیرند؛ جامعه المصطفی آمادگی دارد این تجارب ارزشمند را در اختیار مجموعه‌های علمی کشور قرار دهد.
رئیس جامعه‌ المصطفی با بیان این که آموزش زبان فارسی از پیش‌نیازهای اولیه ورود به عرصه‌های آموزشی جامعةالمصطفی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: گسترش زبان فارسی در دنیا و آموزش زبان فارسی به چندصدهزار نفر، لشکر بزرگی از فراگیران زبان فارسی را تشکیل داده است.
عباسی ظرفیت مراکز پژوهشی جامعه المصطفی را از دیگر بسترهای ارزشمند همکاری میان‌دانشگاهی برشمرد و ابراز نمود: عرصه پژوهش، ظرفیت بالایی در ارتقای همکاری علمی و تعاملات دانشگاهی دارد.
انتهای پیام

captcha