مهجوریت کلام وحی در نمایشگاه قرآن همدان/ توجه به فهم قرآن مغفول مانده است
کد خبر: 3815334
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۷

مهجوریت کلام وحی در نمایشگاه قرآن همدان/ توجه به فهم قرآن مغفول مانده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام جمعه همدان با بیان اینکه غرفه‌های نمایشگاه تخصصی قرآن باید تکمیل‌تر شوند، گفت: نمایشگاه قرآن باید در مسائل فهم بهتر قرآن تلاش کند و نبود این امر یک ضعف است.

محجوریت قرآن کریم در نمایشگاه قرآن همدان/توجه به فهم قرآن مغفول مانده است‌حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی همدان اظهار کرد: رکن اصلی ماه مبارک رمضان توجه به قرآن کریم است، در بین تمام ایام سال، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توجه به قرآن کریم است.
وی افزود: متأسفانه قرآن کریم طبق فرموده‌ خود در بین ما مهجور است، هم اکنون هم در این نمایشگاه محجور مانده است، با اینکه برای برگزاری آن زحمات بسیاری کشیده شده است اما در واقع شأن قرآن کریم آنطور که باید حفظ نشده است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری و ارشاد برای برگزاری این نمایشگاه تلاش‌های فراوانی کرده‌اند، تأکید کرد: از تمامی مسئولان خواستاریم حضور جدی‌تری در این مراسمات داشته باشند چراکه این نمایشگاه باید توسعه پیدا کند، با توجه به سال اولی بودن آن به منظور تثبیت جایگاه آن در آینده، برای شروع حرکت خوب و مبارکی‌ است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با بیان اینکه غرفه‌های نمایشگاه تخصصی قرآن باید تکمیل‌تر شوند، گفت: نمایشگاه قرآن علاوه بر کتب قرآنی باید در مسائل فهم بهتر قرآن تلاش کند و نبود این امر یک ضعف است.
وی افزود: در حال حاضر حضور کتبی که مربوط به تفسیر و فهم قرآن و معارف باشد کمرنگ است، در حقیقت جای خالی یک غرفه که تفهیم قرآنی می‌کند حس می‌شود.
وی در پایان با اشاره به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه بازدیدهای امام جمعه از مناطق حاشیه‌ای شهر همدان و رسیدگی به مشکلات آنان ادامه دارد؟ پاسخ داد: نه تنها این کمک‌رسانی ها باید دائمی باشد بلکه باید با حضور هرچه پررنگ‌تر مسئولین استانی ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری از مسئولان نیز گفت: اگر مطالبه‌گری‌ها از مسئولین، توسط رسانه انجام شود قطعا چنین اقداماتی تاثیر بیشتری خواهد داشت.
یادآور می‌شود، نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن کریم تا 27 رمضان در محل تالار قرآن همدان برپا است.
انتهای پیام

captcha