از دغدغه نسبت به تالار قرآن تا عدم همکاری صدا و سیما در تبلیغ نمایشگاه قرآن همدان
کد خبر: 3815342
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۸

از دغدغه نسبت به تالار قرآن تا عدم همکاری صدا و سیما در تبلیغ نمایشگاه قرآن همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول اجرایی نمایشگاه قرآن همدان بیان کرد: ضعف تبلیغاتی نمایشگاه در سطح شهر به دلیل کم کاری صدا و سیما و عدم همکاری او با این مجموعه است.

از دغدغه قرآنیان نسبت به تالار قرآن تا عدم همکاری صدا و سیما در تبلیغ نمایشگاه قرآنبه گزارش ایکنا از همدان، قاسم جهان آرا، مسئول اجرایی نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های متولیان امور قرآنی شهر از ۱۳ سال گذشته تا کنون، توجه به سرنوشت و‌ توئلیت تالار بزرگ قرآن همدان است.
وی با بیان اینکه تالار قرآن ۲ سال پیش افتتاح شده است، افزود: ما تلاش کرده‌ایم کلاس‌های رو خوانی و ‌روان خوانی قرآن کریم٬ حفظ٬ قرائت و جلسات و گردهمایی‌هایی قرآنی را در این مکان برگزار کنیم.
جهان آرا با اشاره به اینکه تمهیدات لازم جهت برگزاری نمایشگاه قرآنی از یک ماه پیش از آغاز ماه مبارک اندیشیده شده است اضافه کرد: ماه رمضان فرصت مغتنمی بود تا مجموعه‌های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ ناب قرآن اقدام به برپایی نمایشگاه قرآن کنند.
مسئول اجرایی نمایشگاه قرآنی ادامه داد: امسال برای اولین بار نمایشگاه بزرگ قرآنی با همکاری شهرداری و اداره ارشاد در محل تالار قرآن در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه فضای نمایشگاه در قالب 30 غرفه طراحی و چیده شده است گفت: در این نمایشگاه موسسات قرآنی همچون جامعه‌القرآن، مکتب امام زمان(عج) بنیاد قرآن، جامعه قرآنی عصر، مجمع قاریان، حافظان و اساتید قرآن و گروه‌های مرتبط با نهضت جهانی نهج‌البلاغه حضور دارند.
رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی غرب کشور با اشاره به اینکه حدود 7 غرفه در نمایشگاه مختص کتاب‌های ناشران استانی و خارج از استانی است گفت: در این نمایشگاه ناشرانی از شهر‌های مشهد، قم، تهران و همدان آثار خود را قالب کتاب‌های قرآنی، مذهبی، دینی و اعتقادی در معرض نمایش گذاشته‌اند.
وی ادامه داد: گروه‌های هنری همچون خوشنویسی، صنایع دستی در حوزه قلم کاری بروی مس با مضامین دینی و قرآنی، مشاوره‌های حوزه علمیه امام حسین(ع)، به عنوان مدرسه حفظ طلاب در رشته‌های حفظ، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم و برگزاری مسابقه سوره انعام توسط جامعه قرآنی عصر از بخش‌های دیگر این نمایشگاه است.


برای اشاعه قرآن در جامعه؛ مجموعه‌های دولتی دست به دست یکدیگر دهند
وی با بیان اینکه در ماه رمضان بسیاری از جرائم کاهش می‌یابد، گفت: انس با قرآن موجب رهایی و نجات انسان از بسیاری گرفتاری‌ها و مشکلات می‌شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عصر حاضر، همچون افزایش آمار طلاق، تخلفات اجتماعی، قتل و غارت و ... همه به دلیل دوری از قرآن است.
جهان آرا با بیان اینکه قرآن و فعالیت‌های قرآنی مختص ماه رمضان نیست، گفت: ماه رمضان بهترین ماه برای عرضه فعالیت‌های قرآنی است که این خود منوط بر حضور و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی در حوزه قرآن است.
مسئول اجرایی نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه ضعف تبلیغاتی نمایشگاه در سطح شهر به دلیل کم کاری و عدم همکاری صدا و سیما است بیان کرد: صدا و سیما، ارشاد و تبلیغات اسلامی همگی از اعضای اصلی شورای عالی قرآن استان هستند اما هیچ یک آنگونه که باید در راستای برگزاری این نمایشگاه همکاری لازم را مبذول نداشتند.
وی اظهار کرد: برای برگزاری یک برنامه خوب قرآنی، تنها یک دستگاه یا نهاد قرآنی نمی‌تواند به تنهایی بار مسئولیت را به دوش بکشد، لذا لازم است دستگاه‌های دیگر نیز پای کار آیند، امسال این نمایشگاه برای اولین بار کار خود را آغاز نمود اما امید آن است که در سال‌های بعد شاهد حضور دستگاه‌هایی همچون استانداری، فرمانداری، نمایندگی ولی فقیه در استان و ... نیز باشیم.
جهان آرا با بیان اینکه قرآن کلام خدا است و وابسته به هیچ جناحی نیست، افزود: برای گسترش و اشاعه قرآن در جامعه جهت تدبر در معانی آیات و عمل به آموزه‌های آن باید مجموعه‌های دولتی همگی دست به دست یکدیگر داده و پای کار آیند بی‌شک این مهم در ساختار سازی جامعه اثر گذار است.

مدیریت نمایشگاه به دست متولیان امور قرآنی بدون نقص‌ برگزار می‌شد
این مقام مسئول ابراز کرد: مجموعه تالار قرآن امسال برای اولین بار در کنار نمایشگاه قرآن موفق به برپایی شب‌های احیا از ساعت 23 الی 3 بامداد نیز شده است به گونه‌ای که در شب‌های 19 و 21 شاهد جمعیت خوبی از مردم در این مراسم بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه اولین سال برگزاری نمایشگاه قرآن بی‌شک با برخی ضعف و کاستی‌ها همراه است که پذیرفتنی است، گفت: اگر مدیریت برنامه‌ای، مستقل به عهده یک نهاد قرار داده شود کار هدفمند و در ریلی مشخص حرکت خواهد کرد.
جهان آرا با اشاره به اینکه برای انجام یک کار قرآن باید از خود گذشت، بیان کرد: اگر مدیریت این نمایشگاه قرآن به صورت مستقیم به متولیان امور قرآنی استان محول می‌شد بی‌شک کار به صورت منسجم، هم جانبه، هدفمند و بدون نقص برگزار می‌شود.
وی ضمن قدردانی از شهرداری و زحمات خبرگزاری ایکنا در راستای پوشش برنامه‌های نمایشگاه قرآن عنوان کرد: تنها مجموعه‌ای که به صورت مستقیم و مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی استان را پیگری می‌کند خبرگزاری ایکنا است، امیدواریم در سال‌های آتی علاوه بر صدا و سیما رسانه‌های دیگر نیز پای کارآیند.
گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن کریم تا 27 رمضان در محل تالار قرآن همدان برپا است.
انتهای پیام

captcha