عقل ناقص، توانایی درک دین را ندارد
کد خبر: 3815412
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

عقل ناقص، توانایی درک دین را ندارد

گروه معارف - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شب‌های احیا بهترین فرصت برای دعا به درگاه خداوند متعال است، تصریح کرد: زمانی‌که عقل ناقص باشد، انسان نمی‌تواند دین را درک کند و امروز فضای مجازی، عقل و ذهن انسان‌ها را درگیر کرده و از راه دین دور کرده است.

عقل ناقص، توانایی درک دین را ندارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نیساری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان غربی، شامگاه ۸ خرداد ماه، در آخرین مراسم احیای شب قدر، در حسینیه اعظم امام رضا(ع) که به‌همت هیئت جوانان بنی‌هاشم ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دین، یک واقعیت و حقیقت بوده که در تمامی لحظات زندگی ما جریان دارد و بر تمام زوایای زندگی سایه افکنده است.
وی ادامه داد: اگر دین نباشد، امنیتی نیز وجود نخواهد داشت و ریشه دین نیز فطری بوده و خداوند متعال تمامی انسانها را با فطرت دینی آفریده و معلمان و اساتید نیز باید دین را در وجود دانش‌آموزان و دانشجویان بیدار کنند.
نیساری با تاکید بر اینکه دین، محور زندگی است، خاطرنشان کرد: برما وظیفه است تا دین خود را سالم نگهداریم و دعا و رازونیاز یکی از راه‌هایی است که به‌وسیله آن می‌توان دین را سالم نگهداشت.
وی با اشاره به اینکه شب‌های احیا بهترین فرصت برای دعا به درگاه خداوند متعال است، تصریح کرد: زمانی‌که عقل ناقص باشد، انسان نمی‌تواند دین را درک کند و امروز فضای مجازی، عقل و ذهن انسان‌ها را درگیر کرده و از راه دین دور کرده است.
انتهای پیام

captcha