هنر و فضای مجازی؛ دو بال توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه
کد خبر: 3815475
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
خاکی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

هنر و فضای مجازی؛ دو بال توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، زبان هنر و دنیای مجازی را دو بال ترویج، گسترش و تعمیق موضوعات مختلف جوامع بشری دانست و گفت: استفاده از هنر و فضای مجازی می‌تواند اثرگذاری خاصی در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشد.

هنر و فضای مجازی؛ دو بال توسعه فرهنگ قرآنی در جامعهرحیم خاکی، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی سازمان جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه علوم قرآنی در غرفه ایکنا کردستان، اظهار کرد: مردم استان کردستان دارای استعدادهای فوق‌العاده ویژه‌ای در حوزه هنرهای قرآنی از جمله قرائت قرآن، خوشنویسی و فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های تولیدات قرآنی هستند که این استعدادها در طول سال‌های آتی با پرورش و رسیدگی خوب حاکمیتی می‌تواند به ظهور برسد و همه کشور و جهان اسلام از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: صدای خوب و تسلط افراد اهل سنت به حفظ قرآن، کمک بسیار بزرگی است که می‌‌تواند بخش زیادی از توان تبلیغی جمهوری اسلامی را در کشورهای مختلف به عهده بگیرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، بیان کرد: برنامه‌های مساجد استان کردستان در طول ماه مبارک رمضان با برپایی جزءخوانی و اهتمام به یادگیری و مرور قرآن بسیار ستودنی است.

خاکی افزود: برای استقبال عموم مردم از نمایشگاه قرآن باید مسئولان، مدیران فرهنگی، اصحاب رسانه، صدا و سیما و افراد اثرگذار برای رونق نمایشگاه و ورود خانواده‌ها به خصوص جوانان به این عرصه تلاش کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه برای اولین‌بار در این مکان برگزار شده است، زیاد مورد استقبال مردم واقع نمی‌شود، که در این راستا با تبلیغات گسترده می‌توان به رونق نمایشگاه کمک کرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، ادامه داد: برنامه‌‌ریزان و مجریان این نمایشگاه باید نسبت به کار تبلیغی بیشتر تلاش کنند چرا که این استان کشش فوق‌العاده و علاقه‌مندان قرآنی بسیار زیادی دارد.

خاکی زبان هنر و دنیای مجازی را در همه موضوعات مختلف جوامع بشری تأثیرگذار دانست و افزود: استفاده از زبان هنر و فضای مجازی مانند دو بال است که می ‎‌تواند اثرگذاری و ترویج را در هر حوزه‌ای به صورت معجزه‌آسا گستردش دهد و ابعاد مختلف آن را برای مردم رونمایی کند.

وی بیان کرد: ابعاد هنری می‌تواند زبان هنری ایجاد کند، مانند آثار خوشنویسان که در موزه‌های بین‌المللی به حراج‌ حضور پیدا کرده و چه بسا خریداران زیادی از این آثار غیر مسلمان هستند اما زبان و شکل هنر جذاب بوده و اثر قرآنی را با قیمت بسیار بالایی در خانه‌هایشان به نمایش می‌گذارند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی در ادامه گفت: فیلم داستانی حضرت یوسف با ساخت فیلمنامه‌ای نسبتاً میانه‌ای، شاهد بودیم که تمام منطقه و کشورهای اسلامی را تحت شعاع خود قرار داد و همچنین در ساعت پخش این فیلم در سطح شهر و برخی از کشورها ترافیک به صفر می‌رسید برای اینکه مردم علاقه‌مند به این سریال و خواستار دنبال کردن آن بودند پس زبان هنر ما بسیار مهم است.

خاکی افزود: تازگی و طراوت قرآن برای نسل‌های مختلف ملموس و قابل درک است که با ورود به مسائل میان‌رشته‌ای پنجره‌‌های جدیدی از آیات و پیام‌های قرآن خود را نشان می‌دهد و در این راستا موضاعاتی از جمله روانشاسی، جامعه‌شناسی، امنیت بین‌المللی، سیاسی، سلامت و آیات مستقیم و غیر مستقیم زیادی در آن نهفته است.

انتهای پیام

captcha