وحدت؛ تنها راه نجات فلسطین
کد خبر: 3815516
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

وحدت؛ تنها راه نجات فلسطین

گروه اجتماعی ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از ورود صهیونیسم در این کشور گروه‌های خود جوش مختلف ایجاد شد اما تنها راه موفقیت آن‌ها وحدت بین این گروه‌ها و یاری دیگر مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری بنی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری در رابطه با سرزمین فلسطین، بیان کرد: اگر تاریخ فلسطین را مرور کنیم درمی‌یابیم که  ساکنان اولیه فلسطین گروهی از کنعانیان و یهودیان بودند که پنج هزار سال پیش سرزمین فلسطین را آباد کردند و با سرکردگی حاکمی صلح دوست، زندگی خود را در سرزمین «اوسالم» که بعد به «اوشالم» معروف شد آغاز کردند.

وی ادامه داد: زمانی که این سرزمین آباد شد تعدادی از یهودی‌ها تصمیم گرفتند تا دیگر یهودیان را که در کل دنیا پراکنده شده‌اند را در کنار هم جمع کنند و به وعده کتاب‌های دینی خود جامعه عمل بپوشانند و کشوری مستقل برای قوم یهود ایجاد کنند. به همین منظور یکی از خاخام‌های با سواد یهود کتابی با نام «در جست‌وجوی سهیون» نوشت و مردم را برای مستقل شدن دعوت کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تصریح کرد: از آن به بعد یهودیان به دو دسته مومن که انسان‌های اهل زندگی، صلح جو، بی‌آزار و اعتقاد بر قیام قائم یهود داشتند و گروه دوم که افرادی با این اعتقاد بودند که یهود باید یکجا جمع و مستقل شوند و اعتقاد داشتند که یهود همیشه تحت ظلم بوده اما باید مستقل شود و فعالیت‌های خود را ترویج دهند تقسیم شدند. لذا به آزار و اذیت مسلمانان پرداختند و در سال 1948 میلادی 259 مسلمان با کمک نازی‌ها از بین بردند و توانستند بر منطقه حاکم شوند و کم کم زمین‌ها را از مردم گرفتند و به توسعه مملکت خود پرداختند و بر  این باورند که در فلسطین مردمی جزء قوم یهود وجود ندارد.

دلیل اهمیت روز جهانی قدس

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه روز قدس از دو جهت برای ما مهم است، بیان کرد: قوم صهیونیسم به دنبال ایجاد سرزمین اسرائیل بزرگ بود و حتی حد و مرز کشورشان را نیز از جنوب لبنان و جنوب سوریه تا ماوراء اردن و صحرای نیاز مشخص کردند و این تفکر خطرناکی بودکه در سر می‌پروراندند که نه تنها فلسطین بلکه قصد داشتند حاکمیت کل جهان را در دست گیرند.

وی افزود: امام خمینی(ره) از اندیشه این قوم آگاه بود و یک روز فراموش نشدنی یعنی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از مظلومیت فلسطین انتخاب کرد که نه تنها مسلمانان بلکه همه آزاد اندیشان جهان در این روز براعت خود را با قوم یهود و صهیونیسم اعلام می‌کنند. همچنین فلسظین اولین قبله مسلمانان است که زیبنده نیست این قبله در دست اسرائیل باشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان در ادامه افزود: خداوند نیز در سوره آل عمران به ما دستور می‌دهد که به ظالمانی که به مسلمانان ظلم می‌کنند و قصد تسلط بر آن‌ها را دارند مرگ بگویید که به همت امام خمینی(ره) این روز جهانی شد و ما نیز به تبعیت از امام راحل همه ساله این روز جهانی را گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام مختاری گفت: با جهانی شدن روز قدس بسیاری از نقشه‌های اسرائیل نقش برآب و دستشان از ممالک اسلامی کوتاه شد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: اسرائیل به زودی نابود خواهد شد مشهود است که استخوان‌های این حکومت ظالم شکسته می‌شود.

روز قدس بیانگر وحدت مسلمانان

وی روز قدس را بیانگر شعار وحدت دانست و اظهار کرد: زمانی که دانشمندان یهود با نوشتن کتاب همه یهودیان را برای ساخت کشوری مستقل دعوت می‌کنند ما نیز با شرکت در این راهپیمایی انسان‌های بیدار را به آزادی دعوت می‌کنیم تا زیر بار استکبار نروند و این روز سبب ایجاد وحدت در بین مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام مختاری در پایان با اشاره به اینکه راه موفقیت فلسطین وحدت است، گفت: بعد از ورود صهیونیسم در این کشور گروه‌های خود جوش مختلف ایجاد شد اما تنها راه موفقیت آن‌ها وحدت بین این گروه‌ها و یاری دیگر مسلمانان است که این وحدت عمومی مسلمانان جهان با یکدیگر سبب پیروزی همیشگی مسلمانان در جهان خواهد شد.

انتهای پیام

 

captcha