انتقاد از نهادهای بین‌المللی نسبت به وضعیت بهداشتی و درمانی فلسطین
کد خبر: 3815552
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
در بیانیه سازمان بسیج جامعه پزشکی مطرح شد؛

انتقاد از نهادهای بین‌المللی نسبت به وضعیت بهداشتی و درمانی فلسطین

گروه سلامت ــ هیئت اندیشه‌ورز بسیج جامعه پزشکی ضمن درخواست از پزشکان عضو این سازمان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس با انتقاد از وضعیت بهداشتی و درمانی فلسطین از بی‌توجهی نهادهای بین‌المللی به این وضعیت انتقاد کرد.

لزوم شرکت پزشکان بسیجی در راهپیمایی روز قدس / انتقاد از نهادهای بین‌المللی نسبت وضعیت بهداشتی و درمانی فلسطینبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، هیئت اندیشه‌ورز این سازمان در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس خواستار شرکت آحاد بسیجیان جامعه پزشکی در راهپیمایی جهانی روز قدس به عنوان یک تکلیف شرعی و یک شعار ملی برای حمایت امت اسلامی شد.
 
براساس این گزارش بیانیه هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی به این شرح است؛
«مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ» سوره عنکبوت.

روز جهانی قدس، روزی است که روح خدا در شهرالله؛ با استعانت از برکات یک ماه روزه‌داری و تمرین تقوی به مسلمین مشق تقوی سیاسی داد و به ما آموخت که توفیق عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی نقطه اعلا و ثمره اطاعت از معبود و تضرع در لیالی قدر است و مگر سیزده معصوم(ع) در مسیر جهاد با استکبار‌های زمان به شهادت نرسیدند؟
 
آمریکا و متحدان غربی و عَربی آن با طرح «معامله قرن» و انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس و با به رسمیت شناختن اشغال بلندی‌های جولان نمی‌توانند آرمان فلسطین را نابود کنند و امت اسلامی هرگز به آنان این اجازه را نخواهد داد.
 
چه ننگ‌آور است همراهی امروز برخی سران خود فروخته جهان اسلام با سران جبهه ظلم و سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر در برابر بیش از نیم قرن آدم‌کشی و تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی و ننگین‌تر، سکوت و تأیید سازمان‌هایی است که موجودیت‌شان را مدیون آرمان فلسطین هستند. سکوتی که تلخی آن در گستره جغرافیایی وسیع‌تر از فلسطین اشغالی تا مرز‌های یمن، بحرین، نیجریه و تجسم ظلمی نظام‌مند توسط جریان استکبار را نشان می‌دهد.
 
شرکت آحاد بسیجیان جامعه پزشکی در راهپیمایی جهانی روز قدس را به عنوان یک تکلیف شرعی و یک شعار ملی برای حمایت امت اسلامی فرض می‌نماید. ما بسیجیان جامعه پزشکی ضمن فراخوانی و دعوت از همه مردم غیرتمند و روزه‌دار، به‌ویژه همکاران خدوم خود در نظام سلامت کشور جهت شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام می‌کنیم که جامعه پزشکی ایران اسلامی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا کنون همراه با آن در همه صحنه و مخاطرات مانده و اینک نیز در گستره جبهه مقاومت هم‌دوش با مجاهدان غیور و گمنام اسلام ناب محمدی(ص) به مداوای رزمندگان زخم خورده از تیغ سیه‌کاران جریان تکفیری می‌پردازد و چشم‌هایمان به آن صبح قریبی است که وعده حضرت حق محقق شود و مسجدالاقصی میزبان جنود خدا باشد که به امامت حضرت، ولی‌عصر(عج) نماز وحدت را در صحن آن اقامه کنند، انشاالله.

اعضای متعهد و خدوم حوزه سلامت هرگونه کمک انسان‌دوستانه در حوزه بهداشت و درمان به مناطق تحت اشغال فلسطین را بر خود وظیفه دانسته و از نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد به وظیفه خود در قبال وضعیت نامناسب بهداشت و درمان در مناطق اشغالی عمل کنند.

حضور در روز قدس تجدید میثاق با امام خمینی(ره) و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در دفاع از آرمان‌های فلسطین و مشت محکمی به متجاوزین صهیونیستی- تکفیری است.
 
انتهای پیام
captcha