فراخوان برپایی روز جهانی قدس در سوئد
کد خبر: 3815646
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

فراخوان برپایی روز جهانی قدس در سوئد

گروه بین‌الملل ـ کمیته آماده‌سازی اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های فلسطینی در سوئد با صدور فراخوانی، برپایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «alwatanvoice.com»؛ کمیته آماده‌سازی اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های فلسطینی در سوئد با صدور فراخوانی، یکپارچه‌شدن تلاش‌های اقلیت فلسطینی، عربی و اسلامی و کمیته‌های همبستگی سوئد برای همکاری در جهت برپایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف این کشور را خواستار شد.
 
در این فراخوان با اشاره به این که روز قدس مصادف با آخرین روز جمعه ماه رمضان است، آمده؛ درحالی روز جهانی قدس امسال برگزار می‌شود که کاخ سفید مرتکب خطرناک‌ترین جنایت‌ها در حق ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی شده، به طوری که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به شمار آورد و تعلق این شهر به فلسطین را انکار و قداست اسلامی و مسیحی آن را لغو کرد و قدس را بخش جدانشدنی اسرائیل به شمار آورده است.

اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های فلسطینی در سوئد اعلام کرد: برپایی روز قدس پاسخی به این تعدی آمریکایی، اهداف آن در تغییر وضعیت قانونی و جایگاه سیاسی مسئله فلسطین با اعلام معامله قرن، پایان تلاش‌های تشکیل دو دولت، به رسمیت شناختن وضعیت قانونی شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باحتری و تلاش برای پایان دادن به فعالیت آنروا است.

این کمیته همچنین، برپایی کنفرانس اقتصادی عادی‌سازی روابط با اسرائیل در شهر منامه، پایتخت بحرین را محکوم و اعلام کرد: این کنفرانس فرصت تاریخی را برای عادی سازی روابط این رژیم با  برخی از کشورهای خلیجی و عربی و تبرئه تجاوزگری  و اشغالگری اش در سرزمین فلسطین فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha