حافظ خردسالی که مادر خود را به حفظ قرآن تشویق کرد
کد خبر: 3815674
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

حافظ خردسالی که مادر خود را به حفظ قرآن تشویق کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ ۸ جزء قرآن کریم با بیان اینکه پس از مشاهده بازخورد حفظ قرآن کریم در زندگی خود، موج مثبتی برای شروع این کار در خانواده رخ‌ داده است، گفت: مادرم به تشویق من تصمیم دارد حفظ قرآن کریم را آغاز کند.

حافظ خردسالی که مادر خود را به حفظ قرآن تشویق می‌کندساجده روشن‌روان، حافظ ۸ جزء قرآن کریم در واحد خردسالان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از ۶ سالگی که مقطع پیش‌دبستانی خود را در جامعةالقرآن گذراندم بنا‌بر تشویق‌های پدر و مادرم و همچنین مربی کلاس خانم روشنیان شروع به حفظ قرآن کردم.
وی افزود: در مسابقات آموزش‌وپرورش در رشته قرائت رتبه برتر را کسب کرده و همچنین موفق به کسب مقام برتر حفظ پنج جزء از اداره ارشاد اسلامی شدم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری به‌صورت خیلی جدی‌تر حفظ قرآن کریم را پیش‌گرفته است، بیان کرد: روزی یک صفحه از قرآن را حفظ می‌کنم، در ابتدا از آخر جزء۳۰ شروع به این کار کردم که با گذشت زمان و در حال حاضر ۸ جزء را حفظ هستم.
این حافظ ۱۰ ساله با اشاره به آرزوی همیشگی خود که ظهور آقا امام زمان(عج) است، گفت: آرزوی دیگرم این است که روزی حافظ کل قرآن کریم شوم.
وی با اشاره به اینکه گاهی تنها 10 دقیقه طول می‌کشد تا یک صفحه را حفظ کند، گفت: با شروع به حفظ قرآن به موفقیت‌های زیادی در امتحانات مدرسه رسیدم و دیگر زمان فراگیری دروس برای من کاهش‌ یافته بود همین امر سبب شد تا به‌صورت جهشی در ۱۰ سالگی کلاس پنجم ابتدایی باشم.
روشن‌روان در ادامه با بیان اینکه پس از مشاهده بازخورد حفظ قرآن ‌در زندگی خود، موج مثبتی برای شروع این کار در خانواده رخ‌ داده است، گفت: دخترعمه‌ام ‌پس از دیدن اثرات حفظ قرآن در زندگی من، شروع به این کار کرده است. همچنین مادرم‌ ‌به تشویق من تصمیم دارد پس از اتمام دوره حفظی من، شروع به این کار کند.

حفظ قرآن سخت نیست ‌
این حافظ ۱۰ ساله با اشاره به اینکه هرکسی اگر واقعاً با عشق شروع به این کار کند می‌تواند حتی روزی ۵ صفحه نیز حفظ کند، گفت: در جامعةالقرآن استان، افراد بسیاری باهوشی هستند که یکی از آن‌ها در یک روز ۱۶ صفحه از قرآن کریم را حفظ می‌کرد بنابراین اگر هرکسی بخواهد به‌راحتی می‌تواند حافظ کل شود.
وی در ادامه بیان کرد: اگر از ابتدا حفظ قرآن را شروع نمی‌کردم قطعاً امروز در درس‌هایم به این اندازه موفق نبودم و روبه‌روی شما ننشسته بودم چیزی که قرآن به من یاد داد، صبر و شکیبایی و افزایش آستانه تحملم در هر وضعیت حتی امر روزه گرفتن است.
روشن‌روان با اشاره به اینکه آیه ۸۶ سوره نساء را در جزء ۶ بسیار دوست دارد، اظهار کرد: آیاتی در این سوره در رابطه با امام زمان(عج) است که تأثیر زیادی در زندگی من داشت.
وی افزود: با گذشت زمان زیادی از حفظم، متوجه شدم که علاقه به حفظ قرآن کریم دارم، زمانی که شروع به حفظ جزء ۲۹ و سوره‌های بزرگ‌تر کردم این حس فوق‌العاده را در خود کشف کردم.
وی در پایان با اشاره به اینکه روش تدریس مربی بر تسریع و تسهیل شدن طریقه حفظ بسیار تأثیرگذار است، گفت: روش تدریس خانم روشن‌روان به این صورت است که در ابتدا هر آیه را گوش می‌دهیم بار دوم به همراه مربی زمزمه می‌کنیم، بار سوم به همراه ایشان می‌خوانیم و در مرحله ۴ باید به‌تنهایی روخوانی کنیم سپس در پایان ۳ مرتبه از حفظ، آیه را تلاوت می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha