مدیران استان بومی و اهل سنت هستند
کد خبر: 3815694
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

مدیران استان بومی و اهل سنت هستند

گروه اجتماعی- استاندار کردستان به صراحت گفت: بیشتر مدیران استان بومی و اهل سنت هستند و این از خواسته‌های مردم طی سالیان متمادی بود اما عده‌ای همچنان تخریب می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، هفتم خردادماه در نشستی صمیمی با احزاب، روحانیون و فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: جلسات و نشست‌هایی از این دست فرصتی است تا در کنار هم دیدگاه‌های خود را مطرح کنیم چراکه ما می‌توانیم با وجود اختلاف، نظرات یکدیگر را بشنویم و در فضای جامعه از خود وحدت و همگرایی نشان دهیم.
وی با بیان اینکه در جامعه کردستان روشنفکران بسیاری حضور دارند، افزود: با وجود این همه روشنفکر و نخبه نباید فضای کردستان تا این اندازه کدر و غبارآلود باشد و این همه تخریب وجود داشته باشد.
استاندار کردستان عنوان کرد: کسانی که دنبال تخریب و اختلاف‌افکنی هستند بە دنبال توسعە نیستند، بلکە می‌خواهند سرمایە‌های ما را از خودمان بگیرند.
وی با اعلام اینکە هموارە خواستە مردم از نظام و دولت بهادادن به فرزندان استان و نیروهای اهل سنت بود، اعلام کرد: حالا که بیشتر مدیران استان بومی و اهل سنت هستند ولی باز تخریب‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها ادامه دارد.
مرادنیا بیان کرد: استکبار به دنبال فاصله انداختن بین نظام و مردم و ایجاد یاس و ناامیدی است و ما باید با وسعت دید مسائل را کمی فرا ملی ببینیم.
وی با تأکید براینکه فضای کردستان باید یک فضای معتدل باشد، گفت: از این دست نشست‌ها اگر مدام برگزار شود فضای جامعه تلطیف خواهد شد و در فضای مجازی این همه تخریب علیه دولت و نظام را شاهد نخواهیم بود.
استاندار کردستان اعلام کرد: ما فضای نقد را می پذیریم اما توهین و تخریب را به هیچ وجه قبول نداریم و از همه دارندگان تریبون می خواهم این مسائل را در فضای جامعه مطرح کنند.
وی با اشاره به اینکه نباید به فرصت طلبان اجازه عرض اندام داد و تریبون‌های نماز جمعه و دانشگاهها به تهمت و افترا آغشته شود، ادامه داد: علیه من به عنوان فرزند این استان خیلی مطالب نوشته شده که همه آنها را به خدا وا می گذارم.
مرادنیا با توصیه به فعالان سیاسی و اجتماعی به امیدآفرینی در بین مردم و جوانان گفت: کارهای بسیار خوبی در استان آغاز شده که نتایج عینی آن تا چند ماه آینده هویدا خواهد شد.
وی نمونه کارهای خوب در دست اقدام را بیمارستان سقز، سالن شش هزار نفری سنندج، منطقه ویژه اقتصادی بانه، شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج و چندین طرح صنعتی و کشاورزی توسط بخش خصوصی را نمونه آن اقدامات ذکر کرد.
استاندار کردستان در پایان یادآور شد: معتقدم اگر در کنار هم باشیم می توانیم در کردستان معجزه کنیم.
انتهای پیام

captcha