مردمی بودن شاه کلید پیروزی انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 3815699
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

مردمی بودن شاه کلید پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز یکی از شاه کلیدهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مردمی بودن آن دانست و گفت: وظیفه آگاه‌سازی و بصیرت افزایی مردم بر عهده فعالان فرهنگی و به ویژه طلاب علوم دینی است و تبیین مفهوم بیانیه گام دوم برای مردم جامعه و تحقق بخشیدن به این امر مهم است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز در نشست بصیرتی «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» که امروز، هشتم خردادماه در کانون فرهنگی تبلیغی حضرت فاطمه(س) سقز برگزار شد، در زمینه اهمیت این بیانه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: بیانیه گاوم دوم با یک تیزبینی و دقت بالایی نسبت به مسائل روز دنیا توسط شخصی که عارف و کامل بالله بوده، نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه سخت‌ترین مسائلی که در کشور ما در حال اتفاق بوده مقام معظم رهبری با دقت عمل و نگاه روشن خاصی چند سال پیش آن را پیش بینی ‌کرده ‌اند، اعلام کرد: از جمله این پیش‌بینی‌ها شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی است که ایشان در اولین سخنرانی در سال 74 به این مسئله اشاره کردند و 24 سال پیش این خطر را احساس کردند و بارها در جلسات مختلف تذکر دادند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که اینک دامنگیر کشور شده است در گذشته توسط حضرت آقا هشدار داده شده بود اما در مقام عمل کوتاهی شد.
وی عنوان کرد: گره اقتصادی و فشاری که امروز بر جامعه مسلط شده حدود 9 سال اخیر توسط مقام معظم رهبری با نامگذاری شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، رونق تولید ملی و غیره هشدار داده شده بود.
حجت‌الاسلام رازیانی گفت: قبل از اینکه مسائل اقتصادی اینگونه تشدید شود ایشان چندین سال با عنوان اقتصاد هشدار دادند که همه اینها به نوعی گره می‌خورد به مسائل اقتصادی کشور، اما متأسفانه تحقق شعارهای سال فقط به برگزاری چندین سمینار، جلسه، چاپ مقاله و کتاب اکتفا شد و در عمل چیزی پیاده نشد که نتیجه‌ای برای رفع این گره اقتصادی باشد.
وی عنوان کرد: اگر زمانی که مقام معظم رهبری سیاست اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را بیان فرمودند، درست و به جا پیگیری و اجرا می‌شد اکنون کشور این شرایط اقتصادی را نداشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کرد و افزود: یک بخش از این بیانیه بررسی گذشته کشور است به خصوص ایران در دوران حکومت قاجار و پهلوی که بخش‌هایی از خاک کشور را دو دستی به دشمن تقدیم کردند و تنها جنگی که در تاریخ 200 سال گذشته ایران حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن نیفتاد جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدا ایران دوران قاجار و پهلوی و شرایط آن موقع کشور را بررسی می‌کنند که عزت و اقتدار ایران پایمال می‌شد، از نظر اقتصادی یک کشور مصرف‌گرای صرف بود، از نظر علمی بر اساس رده بندی‌های علمی دنیا که بوده ایران عددی به حساب نمی‌آمد درصورتی که الان جزو رتبه‌های برتر علمی جهان است و از نظر دفاعی ایران خریدار و مصرف‌گرای صرف بود که هیچ چیزی برای دفاع از خود نداشت. اما اینک ایران همان جنگنده‌هایی را که خریداری کرده بود و اوایل انقلاب حتی اجازه تعمیر آنها را نداشت در ساخت صنعت موشکی و جنگنده‌ها در قالب نسخه جدیدتر و به روز به خودکفایی و استقلال رسیده است.
حجت‌الاسلام رازیانی ذکر کرد: یکی از شعارهای انقلاب که برگرفته از آیات قرآن است شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی بود و خیلی‌ها تصور داشتند هر اتفاق و حرکتی که بناست در دنیا صورت پذیرد باید متصل به شرق باشد یا غرب و اکنون هم عده‌ای بر همین تصورند درحالی که جمهوری اسلامی بر همه این نظریه و فرضیه‌ها پشت پا زد.
وی یکی از شاه کلیدهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مردمی بودن آن دانست و یادآور شد: وظیفه آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم بر عهده فعالان فرهنگی و به خصوص طلاب علوم دینی است و نیز تبیین مفهوم بیانیه گام دوم برای مردم جامعه و تحقق بخشیدن به این امر مهم است.
انتهای پیام

captcha