ادعیه ائمه اطهار(ع) موجب تکامل انسان می‌شود
کد خبر: 3815711
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

ادعیه ائمه اطهار(ع) موجب تکامل انسان می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مکتب شیعه پر از دعاهای مکتب الهی است، تصریح کرد: دعاهای مکتب شیعه حقیقت و انسان‌ساز است لذا اگر انسان با ادعیه ائمه اطهار(ع) رابطه داشته باشد تکامل پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 8 خردادماه در جلسه تفسیر آیات 80 و 81 سوره حجر قرآن کریم، اظهار کرد: «حجر» در لغت به معنای دامن است، اما در آیه مذکور گروهی از قوم ثمود در منطقه‌ای سر راه اهل مدینه به شام زندگی می‌کردند که نام آن منطقه حجر بود.

وی پیامبر قوم ثمود را حضرت صالح(ع) عنوان کرد و افزود: خدای متعال انسان‌های دلسوز را برای هدایت مردم می‌فرستد لذا انسانی که خدمتکار و دلسوز مردم است از نگاه قرآن برادر جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه یکی از راه‌های شناخت پیامبران این است که ظلم و ستمی از آنان سر نزده، جاه‌طلب نیستند و گذشته‌ای پاک داشتند، تصریح کرد: کسی که به حجت خدا که واسطه فیض الهی است اهانت کند خداوند از او انتقام می‌گیرد.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه اسراف سبب بلا و منشا فساد در هر جامعه‌ای است،‌ عنوان کرد: اگر جامعه دچار اسراف شود رو به افول می‌رود.

وی قناعت را کم مصرف کردن و درست مصرف کردن دانست و ادامه داد: اگر کسی قناعت نکند و اسراف داشته باشد همیشه دست گدایی به طرف دیگران دراز می‌کند. یکی از عوامل ناسلامتی و بیماری‌ها انسان درست مصرف نکردن و زیاده‌روی در مصرف است و لذا انسان در مصرف نباید زیاده‌روی کند.

آیت‌الله فلاحتی روزه را تمرین کم مصرف کردن و درست مصرف کردن دانست و تصریح کرد: خدای متعال در قرآن اسراف را منشا فساد در روی زمین می‌داند و لذا انسان‌های اسراف‌کار مفسد هستند.

وی نماز و توسل به اهل بیت(ع) را گره‌گشای مشکلات دانست و اضافه کرد:‌ یقینا اهل بیت(ع) حاجت نیازمندان را برآورده می‌کنند و کسی دست خالی بر نمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان سجده را نزدیک‌ترین حالت انسان به خدا ذکر کرد و یادآور شد: سجده تواضع ظاهری به قبله است.

امام جمعه رشت به نیایش شیعیان در ایام‌الله مختلف به ویژه لیالی قدر اشاره کرد و گفت: نیایش شیعیان مایه شگفتی دنیای مسیحیت و بروز کینه برای وهابیون سیاه‌دل است، زیرا رابطه دعا بین شیعیان و اولیای دین ناگسستنی است و شیعه با دعا توانسته تاثیر عمیق در دل‌های مردم بگذارد و دنیای مسیحیت نمی‌داند با این پدیده چه باید بکند.

آیت‌الله فلاحتی عرفان‌های نوظهور را به مثابه سرابی خواند که حقیقت ندارند و تاکید کرد: مکتب شیعه یک حقیقت است؛ ضمن اینکه کسی که بتواند رابطه خود را با صحیفه سجادیه مستحکم نمایند می‌تواند معارف بسیاری از آن کسب کند.

وی به ارائه روش‌های ارتقای معنوی انسان در گفتار آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) اشاره کرد و افزود: انسان باید از گناه دوری کند؛ ضمن اینکه کتاب مفاتیح‌الجنان عرفان شیعیان محسوب می‌شود، زیرا پر از دعاهایی است که جان انسان را هنگام قرائت از دنیای مادی می‌کند و با خود می‌برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مکتب شیعه پر از دعاهای مکتب الهی است، تصریح کرد: دعاهای مکتب شیعه حقیقت و انسان‌ساز است لذا اگر انسان با ادعیه ائمه اطهار(ع) رابطه داشته باشد تکامل پیدا می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی به سال‌ها رابطه امام خمینی(ره) با دعا اشاره کرد و گفت: امام راحل با رابطه با دعا توانست دنیای بشر را متحول کند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

انتهای پیام

captcha