افزایش سواد مالی در جهت کاهش آمار زندانیان
کد خبر: 3815728
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸

افزایش سواد مالی در جهت کاهش آمار زندانیان

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: آموزش مباحث مالی توسط ستاد دیه به همراه سایر دستگاه های متولی در جهت کاهش آمار زندانیان مباحث مالی امری ضروری است.

ضرورت افزایش سواد مالی در جهت کاهش آمار زندانیانبه گزارش ایکنا از همدان، مصطفی آزاد بخت، معاون سیاسی امنیتی استاندار، چهارشنبه، 8 خرداد ماه، در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه اظهار کرد: ما با داشتن پیشوایی همچون حضرت علی(ع) ظرفیت بالایی در دستگیری از نیازمندان داریم. 

وی ضمن قدردانی از خیرین افزود: مردم در حوادث اخیر سیل و زلزله کشور نشان دادند که برای کمک به هم نوعان خود همواره در صحنه حضور دارند در این بین مردم همدان همواره از پیشتازان و پیشکسوتان یاری دهندگان به هم وطنان خود بودند.

آزاد بخت با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد اضافه کرد: امیدواریم در مراسم گلریزان امسال شاهد جمع آوری مبالغ قابل توجهی از کمک‌های مردمی از سوی خیرین باشیم‌. 

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم استانداری کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی است ابراز کرد: در این راستا بودجه‌هایی در جهت کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی اندیشیده شده است‌.

آزاد بخت با اشاره به اینکه دستگاه قضا با هوشمندی و توانمندی می‌تواند احکام جایگزین را به جای زندان اعمال کند تا آمار زندانیان در بند کاهش یابد افزود: متأسفانه عدم آشنایی مردم با قوانین چک و مباحث مالی موجب شده تا بسیاری از هموطنان ما بدون هیچ جرمی در زندان گرفتار شوند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در این راستا، آموزش مباحث مالی توسط ستاد دیه به همراه سایر دستگاه‌های متولی امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه استانداری 10 میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه کمک می کند ابراز کرد: ستاد دیه در طول سال می‌تواند با برنامه‌های متنوع در جهت آموزش و ارتقا سواد مالی مردم با جدیت و انگیزه وارد کار شود. 

مصطفی آزاد بخت ضمن دعوت از مردم جهت حضور در راهپمایی روز قدس گفت: روز قدس یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی است لذا بار دیگر مردم استان در دفاع از مظلومین فلسطین راهپیمایی باشکوهی را رقم خواهند زد. 

 

captcha