اهمیت نهادینه‌سازی محافل قرآنی میان خانواده‌ها
کد خبر: 3815759
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
رئیس بسیج ادارات خراسان رضوی تاکید کرد:

اهمیت نهادینه‌سازی محافل قرآنی میان خانواده‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس بسیج ادارات خراسان رضوی گفت: در خصوص نهادینه‌سازی محافل قرآنی میان خانواده‌ها که از قدیم هم بوده، باید تاکید بیشتری صورت گیرد. حضور قرآن در خانواده‌ها، به خصوص میان نوجوانان و جوانان، پای کار آوردن و تشویق آن‌ها امر بسیار مهمی است.

نهادینه کردن محافل قرآنی در میان خانواده‌هاسرهنگ کمالی، رئیس بسیج ادارات خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در رابطه با ارزیابی چهاردهمین دوره نمایشگاه قرآن مشهد اظهار کرد: به نظر می‌رسد نمایشگاه قرآن امسال نسبت به دو سال گذشته بسیار بهتر شده است، گرچه نسبت به سه سال گذشته در همان اندازه و شاید هم مقداری ضعیف‌تر عمل کرده است و آن هم شاید حضور کم‌رنگ مردم و یا به دلیل بارندگی و امثال این موارد باشد.
وی ادامه داد: امیدوار هستم برای دوره‌های بعد تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر افزایش یابد و مردم بتوانند در شب‌های با برکت ماه مبارک رمضان که ماه قرآنی و ماه نزول قرآن است، بیشتر با قرآن مأنوس شوند.
کمالی عنوان کرد: در شب‌های نزول قرآن مردم در جلسات قرآن حضور دارند، شاید این علت کم‌رنگ بودن نمایشگاه باشند اما اگر بتوانیم این‌ مورد را نهادینه و حضور مردم را پررنگ‌تر کنیم، مطمئنا در زمینه‌های مختلفی نمود نمایشگاه بیشتر خواهد بود.
رئیس بسیج ادارات خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از غرفه‌ها را از نزدیک مشاهده کردم، غرفه‌های مختلف هنری، خوش‌نویسی، کارهای قرآنی، روخوانی و قرائت قرآن برای دانش‌آموزان، مسابقات قرآنی برگزار شده است و به نظر می‌رسد که در سال جاری در حوزه نونهالان و کودکان خردسال بیشتر کار شده بود.
کمالی افزود: به هر حال ادارات مختلف مانند سازمان‌ تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و ادارات مختلف به زعم حوزه تخصصی خودشان در نمایشگاه حضور پیدا کردند، در این خصوص تلاش کردیم قرآن را در ادارات نهادینه کنیم، حتی در بعضی زندان‌ها هم رو‌خوانی و حفظ قرآن توسط بسیج برگزار می‌شود و بنابراین فعالیت بسیج، اقدامی فرهنگی است و فعالیت‌های قرآنی یکی از وظایف اصلی ما است.
وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در ادارات خراسان رضوی عنوان کرد: همان‌گونه که گفته شد، ما در ادارات محافل قرآنی داریم. اما حضور قرآن در خانواده‌ها، به خصوص میان نوجوانان و جوانان، پای کار آوردن و تشویق آن‌ها امر بسیار مهم است.
رئیس بسیج ادارات خراسان رضوی گفت: عضو مکتب و مؤسسه قرآنی المتمسکین به کلام الله مجید هستم که هفتاد سال عمر دارد. محمد رضایی تاسیس کننده این موسسه قرآنی در مشهد مقدس بودد. این موسسه خروجی‌های زیادی داشته که افرادی همچون رضا عابدی‌زاده از افراد قرآنی همان دوره ها و یکی از حافظان و افتخارات بزرگ قرآنی است. همچنین جواد فروغی و امسال این شخصیت از همین مشهد و از همین دوره‌های قرآنی بزرگ شدند و رشد کردند.
کمالی افزود: این بحث بسیار مهمی است و حتی رهبر معظم انقلاب بعضا از محافلی که از قاریان عربی مصری برخوردار هستند، بهره می‎برند و تأکید هم داشتند که حتما مفاهیم قرآن را بدانند. در مورد نهادینه کردن محافل قرآنی در میان خانواده‌ها که از قدیم هم بوده، باید تأکید بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha