نشست «نه به جنگ آمریکا علیه ایران» در مالزی
کد خبر: 3815850
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

نشست «نه به جنگ آمریکا علیه ایران» در مالزی

گروه بین‌الملل ـ در ادامه واکنش‌ها در مالزی به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران‌، نشست رسانه‌ای «نه به جنگ آمریکا علیه ایران» با تلاش شورای همکاری سمن‌های اسلامی مالزی(ماپیم MAPIM) در شهر پوتراجایا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ تعدادی از سمن‌های (سازمان‌های مردم نهاد) اسلامی  فعال در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه مالزی به رهبری سازمان «ماپیم» با شرکت در این نشست تخصصی که دیروز(هشتم خردادماه) برگزار شد، کمپین مخالفت با سیاست‌های آمریکا برای جنگ افروزی در منطقه و اقدامات تحریک آمیز علیه ایران را راه‌اندازی کردند.

در این نشست که به دعوت شورای مشورتی سمن‌های اسلامی مالزی در شهر پوتراجایا برگزار شد، فعالان اجتماعی و سیاسی از مالزی و سایر کشورها همچون فلسطین، اندونزی، بنگلادش و چین نظرات خود را در خصوص حملات رسانه‌ای و جنگ روانی دولت آمریکا علیه کشورهای مسلمان به ویژه ایران بیان کردند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در مالزی؛ این گروه‌های مردم نهاد در پایان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که ما مردم مالزی ضمن مخالفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سیاست بر طبل جنگ کوبیدن واشنگتن را محکوم می‌کنیم و سیاست‌های دولت ترامپ را که به وسیله مایک پمپئو، وزیر امورخارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا برای جنگ طلبی علیه ایران پیگیری می‌شود، به طور کامل مطرود می‌دانیم.

فعالان سیاسی- اجتماعی مالزیایی همچنین تأکید کردند: گروه‌های شرکت‌کننده در این کمپین اقدامات تحریک‌آمیز برخی کشورهای عربی در ترغیب ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به ایجاد جنگی دیگر در منطقه و علیه ایران، کاملاً محکوم می‌کنند.

نشست «نه به جنگ آمریکا علیه ایران» با حضور سمن‌های اسلامی در مالزی

این گروه‌های سیاسی صاحب نفوذ در مالزی بیان کردند: آمریکا برای راه‌اندازی جنگی دیگر در منطقه همانند ۱۶ سال پیش ( جنگ علیه عراق) در سال ۲۰۰۳ در سناریویی مشابه دروغ‌هایی را که برای جنگ علیه عراق به کار گرفت، علیه ایران تکرار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: براساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، دولت آمریکا اقدام به اعزام گروه ویژه نظامی به خلیج فارس کرده است که این اقدام امنیت و صلح منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

این گروه‌های مالزیایی از مردم و دولت‌های مختلف جهان خواستند با سیاست‌های جنگ افروزانه واشنگتن علیه ملت‌ها مخالفت کنند.

رهبران گروه‌های سیاسی اجتماعی مالزیایی همچنین از سازمان ملل خواستند اقدامات لازم برای جلوگیری از تحرکات تحریک‌آمیز و جنگ‌طلبانه آمریکا علیه ایران را متوقف کند.

 نماینده وزارت امور خارجه مالزی نیز در این نشست با تبیین مواضع دولت مالزی مبنی بر اعتراض در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا علیه کشورهای اسلامی به ویژه ایران بیان کرد: وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر مالزی در نشست ویژه سازمان کنفرانس اسلامی بر اعتراض کشورهای اسلامی به مداخلات آمریکا در این کشورها تأکید خواهد کرد .

«احمد آونگ»، رئیس اتحادیه مساجد جهانی حامی قدس، «عبدالغنی شمس الدین» دبیرکل مجلس العلمای آسیا ، «محمد رئیمی عبدالرحیم» رئیس جنبش جوانان مسلمان مالزی، «روسلان محمد نور» دبیرکل اتحادیه علمای آسیا، «سید شیخ العطاس» رئیس سازمان دفاع از فلسطین، «امینه زکریا» رئیس سازمان «سلیمه» مالزی، «نزال محمد» رئیس صندوق «الهام» مالزی، «جهان عارف اسماعیل» رئیس مرکز کمک‌های بین‌المللی و دسترسی‌های بشردوستانه و «شمس الکمال» رئیس مرکز اقلیت مسلمانان مالزی از جمله شرکت‌کنندگان در این کمپین و امضا کنندگان بیانیه علیه سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا برضد ایران بودند.

انتهای پیام

captcha