اهدای خون توسط ۲۲۵۱ لرستانی در ماه رمضان
کد خبر: 3815939
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

اهدای خون توسط ۲۲۵۱ لرستانی در ماه رمضان

گروه اجتماعی ـ سرپرست اداره‌کل انتقال خون لرستان با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه رمضان، اظهار کرد: ۲۲۵۱ نفر از مردم لرستان تا بیست و سومین روز از ماه رمضان اهدای خون داشتند.

اهدای خون توسط  ۲۲۵۰ لرستانی در ماه رمضانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا حامدی، سرپرست اداره‌کل انتقال خون استان لرستان، امروز، دهم خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان لرستان در ماه مبارک رمضان به مراجعه 332 نفر به مراکز اهدای خون در شب‌های قدر اشاره و اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب بیست‌و سوم بیش از سه هزار و 93 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد موفق به خونگیری از دو هزار و 251 نفر شدیم.
وی با ذکر این مطلب که اهدا کنندگان خون در ماه مبارک رمضان روزهای مبارکی را برای خود رقم زدند، تصریح کرد: اهدا کردن خون فقط فواید یک‌طرفه نداشته و این فواید کاملا دو طرفه است؛ زیرا شخص اهدا کننده خون با این عمل، خود را نسبت به بعضی بیماری‌ها همانند حملات قلبی و حتی سرطان بیمه می‌کند.
حامدی اهدای خون را تداوم با شکوه و بیکران زندگی برشمرد و افزود: اهدای خون وظیفه ملی مسلمانان است و ما با اهدای خون خود راه و روش روشنی از زنده بودن و امید به آینده را برای بیماران خلق می‌کنیم.
سرپرست اداره‌کل انتقال خون استان لرستان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان استقبال کمتری در بحث اهدای خون توسط مردم انجام می‌شود، ادامه داد: این در حالی‌است که خون مورد نیاز در این ماه همانند سایر ایام سال بوده با این تفاسیر شاهد مشکل کمبود خون در این ایام هستیم.


انتهای پیام

captcha