مسابقات قرآنی طرح نسیم همدلی در بندرعباس به پایان رسید
کد خبر: 3815997
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

مسابقات قرآنی طرح نسیم همدلی در بندرعباس به پایان رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه برنامه «یک شهر، قرآن»، در طرح نسیم همدلی ۵ پس از برگزاری در بالغ بر یک‌صد مسجد در بندرعباس به ایستگاه آخر رسید.

مسابقات قرآنی طرح نسیم همدلی در بندرعباس به پایان رسید

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عباس امینی زاده شهردار بندرعباس شامگاه ۸ خردادماه در آئین پایانی طرح نسیم همدلی در بندرعباس بیان کرد: ماه مبارک رمضان برترین ماه سال، ماه نزول قرآن و کتب آسمانی و فرصتی فرا روی بندگان است تا توفیق پیدا کنند با روزه گرفتن، عبادت و بندگی خالصانه به درگاه خالق بی‌همتا، تقویت و رشد بعد معنوی، فضائل اخلاقی، تقوا و پرهیزگاری به شناخت و معرفت دست یابند.
امینی زاده افزود: شایسته است در این ماه مبارک، با بهره‌گیری از تعالیم رحمانی قرآن کریم و سنّت و سیره اخلاقی پیامبر رحمت (ص)، همه مسلمانان روزه‌دار را به وحدت و برادری دعوت کنیم.
وی تأکید کرد: ماه رمضان، ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی است و این هدف در سایه حفظ، تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست می‌آید.
وی ابراز کرد: از همکاران خود در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس تشکر می‌کنم که ویژه‌برنامه‌ نسیم همدلی را تدارک دادند و از تمام شرکت‌کنندگان در این برنامه قرآنی که باعث رونق این موضوع بسیار ارزشمند شدند تشکر می‌کنم.
شهردار بندرعباس تصریح کرد: کتاب قرآن و آیاتش درس زندگی و یادگیری موضوعات مختلف از گذشته تا حال و آینده است.
وی اضافه کرد: در این طرح علاوه بر قرائت قرآن کریم به آموزش فهم و برداشت صحیح از آیات قرآن نیز تأکید داشتیم.
امینی زاده خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم به‌عنوان یک درس عملی از قرآن استفاده کنیم چرا که تنها دانستن آن کفایت نمی‌کند و باید به آیات نورانی قرآن عمل کنیم که شهرداری بندرعباس نیز برای رسیدن به این مهم و نهادینه کردن آن اقداماتی را صورت داده است و دنبال می‌کند.
کشف استعداد‌های قرآنی از دل محلات شهر
در ادامه این مراسم رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، فرصتی بسی ارزشمند است، این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب‌زنده‌داری است که عشق ملکوتی و انس با محبوب جاودانه را پدید می‌آورد.
الیاس محسنی افزود: محققان ادیان دیگر و افرادی که در مورد اسلام تحقیق می‌کنند به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان رسیده‌اند که این ماه، بسیار برای مسلمانان پر خیر و برکت است.
وی ادامه داد: در رفتار و کارهایمان باید قرآن را مبنا قرار دهیم و در این صورت زندگی و محیط با نشاط تری خواهیم داشت و نشاط معنوی را می‌توانیم در جامعه گسترش دهیم.
محسنی با بیان اینکه در طرح نسیم همدلی ۵ شکل متفاوتی از ویژه‌برنامه‌های قرآنی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس صورت گرفت، عنوان کرد: در این طرح با برگزاری مسابقات قرآنی از هر رده سنی شرکت‌کنندگانی را داشتیم و در دو بخش آقایان و بانوان این مسابقات در بیش از یک‌صد مسجد با حضور ۴۸۰ شرکت‌کننده برگزار شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در سه مرحله در مساجد مناطق یک، دو و سه شهری بندرعباس ویژه آقایان و بانوان برگزار شد.
وی گفت: انجام کار‌های قرآنی و کشف استعداد‌ها از دل محلات از اهداف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در برگزاری این‌گونه برنامه‌ها است.

captcha