راهپیمایی روز قدس فرصتی برای تحقق اسلام سیاسی است
کد خبر: 3816036
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
محمدباقر قالیباف:

راهپیمایی روز قدس فرصتی برای تحقق اسلام سیاسی است

گروه سیاسی ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه روز قدس فرصتی است تا ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران ایستادگی کنند، گفت: راهپیمایی این روز فرصتی برای تحقق اسلام سیاسی است.

به گزارش ایکنا از البرز، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دهم خردادماه در سخنرانی روز قدس در کرج اظهار کرد: دفاع از مظلوم در دین اسلام یک تکلیف و وظیفه است و راهپمایی روز قدس نمادی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است که سال‌هاست از سوی رژیم صهیونیستی تحت فشار و ظلم قرار دارند.

راهپیمایی روز قدس فرصتی برای تحقق اسلام سیاسی است
وی ادامه داد: متاسفانه به واسطه ضعف برخی کشورهای اسلامی شاهد این همه ظلم و ستم به ملت فلسطین هستیم البته برنامه‌ریزی و حمایت‌های کشورهای استعماری مثل آمریکا و انگلیس از اسرائیل نیز در این فرایند بی تاثیر نبوده است.
او با بیان اینکه اسرائیل یک غده سرطانی و نامشروع است که بزرگ شدن آن به نفع هیچ یک از ملت‌های آزاده جهان نیست، افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ می‌فهمیم که اسرائیل از زمان جنگ جهانی اول یعنی وقتی که انگلیس در خاورمیانه قدرت پیدا کرد و با سلطه به کشورهای این منطقه به چپاول آن‌ها مشغول شد، قدرت پیدا کرد و پیش از آن حرفی برای گفتن نداشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: نباید از این واقعیت بگذریم که در جوانه زدن نهال رژیم صهیونیستی، انگلیس نقش زیادی داشت و ضعف کشورهای اسلامی باعث شد این نهال نامشروع بال و پر گیرد و سایه ظلم و جور خود را بر ملت ستمدیده فلسطین پهن کند.
قالیباف با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، ابراز کرد: راهپیمایی روز قدس بهانه‌ای است تا ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران و کسانی که با تهدید و زور می‌خواهند اهداف خود را پیش ببرند بایستند و با وحدت اجازه ندهند مستکبران راهی از پیش ببرند.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس فرصتی برای تحقق اسلام سیاسی است، افزود: نظام سلطه باید بداند که ملت ایران همواره دفاع از مظلومان به ویژه ملت ستمدیده فلسطین را سرلوحه امور خود قرار داده و از این جایگاه کوتاه نمی‌آید.
قالیباف تصریح کرد: دیگر دورانی که ملت‌ها سرسپرده غرب باشند به پایان رسیده و حالا زمان دفاع ملت‌های مسلمان از انسان‌های آزاده فرارسیده است.
وی با اشاره به اینکه همه ملت‌های آزاده باید انقلاب اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند، اظهار کرد: با انقلاب اسلامی اسلام ناب محمدی دوباره احیا شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با انقلاب ایران عظمت اسلام احیا شد، ابراز کرد: بدون شک با انقلاب اسلامی دولت‌های اسلامی پیشرفت مادی و معنوی در انتظار جامعه اسلام خواهد بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایران از گسترش قدرت‌های استعماری از جمله آمریکا در منطقه جلوگیری کرده و همین باعث شده نظام سلطه فشارش را زیاد کند. ایران دشمن اصلی آمریکا است و چون آمریکا به تأثیر و قدرت ایران پی برده هر روز فشارش را بر ما بیشتر می‌کند.
قالیباف در پایان گفت: مثل روز روشن است کشورهایی که سر سپرده غرب هستند با شکست مواجه خواهند شد و راه به جایی نمی‌برند.
انتهای پیام

captcha