طرح معامله قرن نماد جاهلیت مدرن است
کد خبر: 3816044
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

طرح معامله قرن نماد جاهلیت مدرن است

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: طرح معامله قرن نماد جاهلیت مدرن، سند رسوایی مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق ملت‌ها، وسیله‌ای برای نابودی فلسطین و به فراموشی سپردن آرمان بلند امت اسلامی و آرمان قدس شریف و امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی است.

نماز جمعه

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۰ خردادماه اهواز گفت: در باقیمانده از سال از معنویت وقت سحر استفاده کنیم تا بر معنویت وجود ما افزوده شود. برنامه‌ریزی جزئی برای نگهداشتن معنویت کسب شده از ماه رمضان، براساس اینکه تلاوت قرآن، نماز اول وقت و روزه گرفتن ترک نشود، حتماً انجام شود. 

وی با اشاره به آیه 3 سوره مائده «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً؛ امروز كسانى كه كافر شده‏ اند از [كارشكنى در] دين شما نوميد گرديده‏ اند پس از ايشان مترسيد و از من بترسيد امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانيدم و اسلام را براى شما [به عنوان] آيينى برگزيدم.»، قطعاً بعد از حادثه غدیر دشمن براى همیشه ناامید شد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه به عنوان یک اصل مترقی در قانون اساسی مورد توجه ویژه قرار گرفت و همه امور و مقدرات به دست یک فقیه جامع الشرایط و بعد از امام راحل به دست خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری قرار گرفت. 

موسوی‌فرد، ادامه داد: قطعاً تا زمانی که ملت در صحنه به عنوان سربازی در کنار امامش قرار دارد دشمن هرگز از برون طمع نخواهد کرد اما مشکل اساسی ما از داخل است که برخی به عنوان پیاده نظام جریان سلطه با الهام از اربابان خود به دنبال تضعیف روحیه مقاومت و باورهای انقلاب اسلامی هستند. اینها همچون منافقین در دفاع مقدس، دائماً در تلاش برای تضعیف باورهای انقلاب هستند و با زبانهای مختلف علمی، فرهنگی، هنری و تبلیغاتی تلقین می‌کنند که فلسطین مسئله اول ما نیست.

امام جمعه اهواز گفت: با توجه به اینکه جریان غرب گرا تلاش می‌کنند این موضوع را که فلسطین مسئله اول ما نیست را جا بیندازند و دیدید که در سال 88 چه شعارهایی می دادند، این پرسش مطرح می‌شود که اگر فلسطین مسئله اول ما نیست چرا مسئله اول آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، امارات و مصر است؟ چرا آمریکا به بهانه تأمین امنیت خود در منطقه ما حضور دارد و دلارهایش را اینجا هزینه می‌کند و برای ما که در منطقه حضور داریم این تامین امنیت بی‌معنی باشد؟

وی بیان کرد: چرا کشوری مثل استرالیا که در دورترین نقاط عالم قرار گرفته و عضو ناتو است برای حفظ آرامش نظام سلطه به عراق و سوریه نیرو اعزام می‌کند اما ما حق نداریم که حتی مشاوره نظامی به فلسطینیان بدهیم؟ اگر فلسطین مسئله ما نیست، دیگران این مقدار می‌فهمند که باید در حساس ترین منطقه آسیا یارگیری کنند اما مدعیان فهم علمی و سیاسی این مقدار درک اندک را دارا نیستند.

موسوی‌فرد، افزود: آمریکا بیش از 50 میلیون نفر زیر خط فقر دارد و ته سفر‌ه‌های امت ما می‌تواند آنها را سیر کند اما با این وجود، بالغ بر 500 میلیارد دلار در منطقه هزینه می‌کند. چه منفعتی آمریکا در این مسئله می‌بیند که اینگونه در منطقه حضور دارد؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: طرح معامله قرن نماد جاهلیت مدرن، سند رسوایی مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق ملتها، وسیله‌ای برای نابودی فلسطین و به فراموشی سپردن آرمان بلند امت اسلامی و آرمان قدس شریف و امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: آمریکا بدان که به مشیت الهی به رهبری اماممان نخواهیم گذاشت که این لقمه از حلقوم شما پایین برود و تا چند سال آینده کشور جعلی اسرائیل را نخواهید دید. 

موسوی‌فرد، ضمن تقدیر از حضور حماسی و شکوهمند مردم در راهپییمایی روز جهانی قدس، گفت: چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است و در سراسر کشور امت اسلامی هرگاه احساس کرد که حضورش می تواند پایه‌های نظام را مستحکم کند حضور داشته است. اینک مردم خطاب به مسئولان می‌گویند که ما به وظیفه خود عمل کردیم شما هم مردم برای رفع حوایج این مردم تمام تلاش خود را انجام دهید.

انتهای پیام 

captcha