آمریکا و اسرائیل در برابر ایستادگی ملت فلسطین و ایران اسلامی مستاصل شده‌اند
کد خبر: 3816062
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

آمریکا و اسرائیل در برابر ایستادگی ملت فلسطین و ایران اسلامی مستاصل شده‌اند

گروه شهرستان‌ها- خطیب جمعه کاشمر گفت: به رغم اینکه آمریکا و اسرائیل مدعی قدرت برتر هستند اما در برابر ایستادگی ملت فلسطین و ایران اسلامی مستاصل شده‌اند.

آمریکا و اسرائیل در برابر ایستادگی ملت فلسطین و ایران اسلامی مستاصل شده‌اندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر امروز دهم خردادماه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس اظهار کرد: علاوه براینکه ملت ایران همانند سال‌های گذشته اهداف انقلابی خود را در محکومیت جنایات اسرائیل و اشغال غاصبانه سرزمین‎های فلسطین و قدس شریف اظهار کرده و می کنیم، اما شعارها و موضع گیری‌های امسال بیشتر به توطئه‌ای که آمریکا طراح اصلی آن است متمرکز می‌شود.
وی بیان کرد: آمریکا با کمک برخی کشورهای مرتجع عربی و حمایت غربی‌ها می‌خواهد معامل قرن را عملی کنند، اما هیچگاه به این هدف خود نخواهند رسید.
خطیب جمعه کاشمر عنوان کرد: حدود 70 سال است که سرزمین‌های فلسطین توسط صهیونیست‌ها با حمایت آن روز انگلیس اشغال شد و در این مدت فشارها، شکنجه‌ها، تجاوزات، کودک‌کشی و آدم کشی‌های بسیاری از سوی آن‌ها صورت گرفت.
وی گفت: به رغم اینکه در این سال‌ها تلاش کردند نام فلسطین و مسلمانان از این سرزمین محو شود، اما همین راهپیمایی‌ها و حمایت کشورهای اسلامی موجب شد که این ملت ضعیف و تحت سلطه اسرائیل به مرور قدرت گرفته و با مقاومت و ایستادگی تسلیم نشود.
طباطبایی بیان کرد: مقاومت‌های فلسطینیان موجب شد مبارزاتشان از سنگ زدن و دست خالی به قدرت دفاعی موشک مجهز شود و با قدرت در برابر اسرائیل ایستاده و شهرک‌های صهیونیست نشین را در زیر موشک‌های خود قرار دهند.
وی افزود: هرچند اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند این ملت را در کمتر از ده سال از بین ببرد، اما بعد از 70 سال نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه از موشک‌هایشان و قدرت دفاعی که دارند در هراس هستند.
خطیب جمعه کاشمر گفت: چون صهیونیست‌ها قدرت فلسطین، حماس، غزه و جبهه مقاومت را احساس کرده‌اند و متوجه شده‌اند نمی‌توانند در برابرشان مقاومت کنند و از سویی اسرائیل خود را در لبه پرتگاه نابودی می‌بیند، دست به یک توطئه زده‌اند و می‌خواهند از طریق سیاسی طرح صلح و تشکیل حکومت فلسطین که هیچ اختیاری از خود نداشته باشد را ارائه دهند.
وی این طرح رئیس جمهور آمریکا را احمقانه دانست و عنوان کرد: روزی که جوانان فلسطینی را کشتید و آب را برروی آن‌ها بستید و بمب برسرشان ریختید مقاومت کرده و تسلیم نشدند، چه برسد حال که در اوج قدرت هستند.
طباطبایی با اشاره به اینکه آمریکا با کمک کشورهای عربی خودفروخته می‌خواهند معامله قرن را انجام دهند، عنوان کرد: توطئه علیه تمامیت اسلام و مسلمین در حال انجام است و دیگر تنها مسئله فلسطین نیست.
وی با اعلام اینکه توطئه جدید آمریکا در برابر اراده ملت قهرمان فلسطین عملی نخواهد شد و تنها با این نقشه و حیله‌هایی که به کار می‌برند می‌خواهند اسرائیل رو به زوال را نجات دهند، افزود: شدیدأ این توطئه عربی غربی را با سرکردگی آمریکا محکوم می‌کنیم و تا آخرین نفس از جبهه مقاومت پیروز و قهرمان حمایت خواهیم کرد.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس نشان داد که تا پای جان برای دفاع از اسلام و قرآن آماده هستید، اظهار کرد: حمایت‌های ملت ایران بییشتر از مقاومت خود فلسطین موثر بوده است، ملت ایران در پیروزی فلسطینیان سهم بسزایی دارند.
وی افزود: آمریکا و اسرائیل در برابر ایستادگی ملت فلسطین و ایران اسلامی مستاصل شده‌اند. روز قدس و آرمان فلسطین، مصداق بارز هم عهدی میان ملت انقلابی ایران اسلامی و سایر مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.

انتهای پیام

captcha