شعارها و مراسم روز قدس اسرائیل را به این ذلت رسانده است
کد خبر: 3816073
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

شعارها و مراسم روز قدس اسرائیل را به این ذلت رسانده است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد گفت: شعارهای روز قدس و مراسم آن در همین شکل در دنیای اسلام بوده که اسرائیل را به این ذلت رسانده است.

شعارها و مراسم روز قدس اسرائیل را به این ذلت رسانده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز دهم خردادماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، ضمن اظهار تاسف و تاثر شدید از شهادت مظلومانه امام جمعه شهر کازرون، حجت الاسلام و المسلمین خرسند، اظهار کرد: از فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند شما که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردید متشکرم. در تکمیل دلدادگی‌های شب‌های قدر این حرکت متبلورانه در دفاع از حقوق پروردگار و بزرگ‌ترین خانه خدا واقعیتی بود که امروز توسط شما مردم روزه‌دار صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در مسئله قدس سه نکته را عرض می‌کنم که قابل تامل است، عنوان کرد: نکته اول این است که روز قدس و جریان فلسطین به ما چه ربطی دارد، عده‌ای عناصر ضعیف‌الایمان یا افراد ناآگاه این روزها در گوشه و کنار زمزمه می‌کنند که با وجود گرفتاری‌های شدیدی که در داخل کشور داریم، مسائل کشور و مملکت دیگری را مطرح می‌کنیم، به عنوان مسئله و حادثه خودمان مورد توجه قرار می‌دهیم و قدرت‌های استکباری و شیطانی دنیا را علیه خود تحریک می‌کنیم. این زمزمه مسمومی است که در گوشه و کنار نواخته می‌شود. مسئله قدس مسئله کشور، جریان، جامعه و مردم دیگر نیست، مسئله قدس مسئله ما است.
علم‌الهدی افزود: جریان اسرائیل و این مظالم نابکارانه‌ای که بر مردم فلسطین وارد می‌کند و تهاجمی که اسرائیل و جریان استکبار جهانی بر سرزمین و مردم فلسطین دارند، به خاطر قدس و مسجدالاقصی است. اولین نخست‌وزیر اسرائیل زمانی که اولین دولت صهیونیستی را تشکیل دادند، اعلام کرد اسرائیل بدون قدس و قدس بدون هیکل، معبد سلیمان بی‌معنا است. هدف ما تشکیل حکومت در یک نقطه این منطقه نیست، هدف ما قدس بوده و هیکل، معبد سلمیان است، یعنی باید مسجدالاقصی از بین برود و به جای آن هیکل و معبد سلیمان ایجاد شود، این نهایت هدف ما است.

مسجد الاقصی؛ نقطه مقدس وابسته به دین
امام جمعه مشهد ادامه داد: همان‌طور که سرنوشت کعبه به ما مربوط است و نمی‌توانیم اگر حادثه و خطری متوجه آن شد، بگوییم مساله ما نیست و مساله کشور دیگری است. جریان قدس قبله اول مسلمانان و مسجد الاقصی معبد ما است، مسجد صخره در مسجد الاقصی به عنوان جایگاهی که پیامبر از این نقطه به معراج رفته‌اند، نقطه مقدس وابسته به دین، مرام و عبادت ما بوده و ما نمی‌توانیم در مقابل این مساله بی‌تفاوت باشیم. اگر روزی بنا شد که ملت فلسطین با اسرائیل یا آمریکا به نقطه تفاهمی برسند و دست بردارند، ما دست بردار نیستیم، زیرا ما به دنبال آزادی قدس هستیم، قدس جگرپاره اسلام است که باید به عنوان نقطه معبد مسلمانان به آن‌ها برگردد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما از مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: یک دلیل این است که خدا در قرآن سرزمین فلسطین را وابسته به قدس معرفی می‌کند و این سرزمین از نظر قرآن مقدس است. دوم به این دلیل که مردم فلسطین صف مقدم جبهه هستند که با مهاجمان به قدس و عناصر براندازنده آن می‌جنگند و ضربه می‌بینند. بنابراین امام بزرگوار روز جمعه آخر ماه رمضان را روز فلسطین بیان نکردند، با وجود اینکه ما در خط حمایت از مردم فلسطین هستیم، فرمودند روز قدس، به خاطر اینکه قدس برای ما مهم است.
وی بیان کرد: نکته دوم این است که برخی می‌گویند 40 سال است روز قدس تظاهرات می‌کنید، شعار می‌دهید و مرگ بر اسرائیل و آمریکا می‌گویید، چه شد؟ مگر با لفظ و شعار می‌شود به جنگ دشمن آن هم در 40 سال رفت و هر روز جمعه آخر ماه رمضان شعار دهیم، آن‌ها هم فلسطینیان را بکشند، خانه‌های غزه را خراب کنند، بر سر مردم آتش بریزند و اسرائیل این همه فساد و جنایت انجام دهد، در مقابل ما تنها شعار می‌دهیم.
علم‌الهدی اضافه کرد: همین شعارها و روز قدس و مراسم این روز در همین شکل در دنیای اسلام بوده که اسرائیل را به این ذلت رسانده است. آن روز که امام فرمان داد جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس بدانیم و به حمایت از آن مرگ بر آمریکا و اسرائیل بگوییم، آن روز تمام جنوب لبنان در تصرف اسرائیل بود، تا جنوب بیروت آمده و بخشی از پایتخت لبنان را گرفته بودند. در آن روز امام روز قدس را اعلام کردند. در این مدت روز قدس ادامه داشته است.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نه تنها امروز حزب‌الله لبنان اسرائیل را از منطقه بیرون کرده، بلکه برای اسرائیل یک کابوس مرگ است و اسرائیل به اندازه یک عامل مرگ از حزب الله لبنان می‌ترسد. آن روز که این جریان را گفتیم، حداکثر دو بچه فلسطینی دو سنگ به سمت ماشین‌های نظامی صهیونیست‌ها می‌زدند، اما اکنون در کمتر از 24 ساعت چند صد موشک فلسطینی، اسرائیل را بدبخت و مستاصل کرد و اعلام آتش‌بس دادند، اکنون فلسطین به این قدرت رسیده‌ است.
وی افزود: آن روز اسرائیل در دنیا به عنوان یک کشور پیشرفته، فناور، دارای موقعیت علمی بالا و نیرومند مطرح بود، امروز به عنوان منفورترین دولت‌ها در دنیا مطرح است. امروز کجای دنیاست که پرچم اسرائیل را آتش نزنند و لگدکوب کنند؟ روز قدس ما در این مدت این سرنوشت را برای اسرائیل به بار آورده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نکته سوم اینکه مقام معظم رهبری اعلام فرمودند روز قدس امسال مهم‌تر از همه روزهای قدس در همه سال‌ها است، چون جریان ناپاک استکبار جهانی به نتیجه‌ای رسیده که با یک فریب و نیرنگ مساله جنگ با اسرائیل و مقابله با صهیونیست را در منطقه حل کند و سر این توطئه با تمام عناصر خودفروخته و ناپاک مزدور منطقه، آل سعود و خنزیرهای خلیج به نتیجه و توافق رسیده است.
وی ادامه داد: آن‌ها به این نتیجه رسیدند که منطقه‎ای مخصوص را به عنوان فلسطین مشخص کنند، غزه و بخشی از کرانه باختری به ضمیمه بخشی از صحرای سینا، سرزمین فلسطین شود، به شرط اینکه اسلحه و ارتش نداشته باشد، دارای نیروی دفاعی نباشد و تنها یک پلیس مسلح باشد که اگر روزی جوان‌های منطقه و نیروهای فلسطینی درصدد انتقام از اسرائیل برآمدند، آن جریان پلیسی آن‌ها را سرکوب کند.
علم‌الهدی اضافه کرد: از آن طرف نیز قدس، یهودی‌سازی شود و تمام شهرک‌های یهودی ضمیمه هم شده و از هر طرف به اسرائیل اضافه شوند و کشور اسرائیل بزرگ‎تر و قوی‌تر بدون کوچک‌‎ترین معارض در منطقه زندگی کند. اسم آن را معامله قرن گذاشتند و دنبال چنین طرحی هستند، البته به طور دقیق طرح خود را اعلام نکردند و قصد دارند بعد از این اعلام کنند اما نتیجه طرح این است که قدس و مسجد الاقصی که همه مشکل و مساله ما است را به دست یهودی‌ها دهند که هیکل و معبد سلیمان درست کنند و مسجد بودن آن را از بین ببرند.
امام جمعه مشهد بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند امسال روز قدس باید مهم‌تر از هر سال برگزار شود. ما در مقابله با اسرائیل و صهیونیسم و در مقام حفظ و صیانت از قدس شریف باید با همه قدرت و امکانات اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی خود بایستیم و مبارزه کنیم، این جهاد قطعی فی سبیل الله است.

انتهای پیام

captcha