«روز قدس» روز مقابله همه‌جانبه با دشمنان و دفاع از مظلومان است
کد خبر: 3816107
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

«روز قدس» روز مقابله همه‌جانبه با دشمنان و دفاع از مظلومان است

گروه سیاست و اقتصاد – خطیب جمعه اراک گفت: با بیداری امام و رهبری و حرکت به موقع و به جا ما برای همیشه تاریخ از مظلومیت مردم فلسطین دفاع می‌کنیم. مقابله با دشمنان و توطئه‌های آنان وظیفه همه ماست روز قدس روز مقابله همه‌جانبه با دشمنان و دفاع از مظلومان است چراکه سرزمین مقدس نیاز به حمایت دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، دهم خرداد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: بزرگترین سرمایه و دستاورد ما در این ماه مقدس تقوا، اخلاص و معرفت است.
وی اظهار کرد: تقوا در همه زمینه‌ها همچون اخلاق، معنویت، سیاست، فرهنگی، اجتماعی لازم است و سرمایه انسانی محسوب می‌شود، تقوا بزرگترین سرمایه برای آخرت و دنیاست از انسان بی‌تقوا هیچ عملی پذیرفته‌شدنی نیست. در نهج‌البلاغه نیز مولا علی علیه‌السلام در این خصوص فرمایشات بسیاری فرمودند، همراه بودن اعمال با تقوا سعادت انسان را تضمین می‌کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی الهی بودن انگیزه‌ها و نیات را ضروری خواند و بر لزوم در پیش گرفتن اعمال درست با قصد و قربت الهی تأکید کرد و افزود: هیچ کاری نباید با ریا همراه شود؛ ریا، غرور، فخرفروشی و تکبر گاه انسان را به ارتکاب گناهان بیشتر سوق می‌دهد، اما اگر همه اعمال برای رضای خدا و در مسیر الهی باشد هیچ گناهی انجام نمی‌شود، اعمال و رفتارهایی که برای خدا باشد ارزشمند است.
خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه ۲۵۰ بار واژه تقوی در قرآن تکرار شده است، تصریح کرد: تکرار این واژه در آمار بالا حاکی از اهمیت این مهم دارد، مولا علی علیه السلام نیز در نهج‌البلاغه شریف فرمودند؛ «بهترین زاد و توشه تقواست». اهمیت این امر آنقدر زیاد است که پیشه کردن تقوا را باید از کودکی به فرزندان آموخت و والدین نسبت به این مهم حساسیت بیشتری داشته باشند چراکه حصول تقوا از هر گنجی با عظمت‌تر است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای امتحان در پیش گرفتن تقوای الهی عنوان کرد و گفت: این زمان بسیار طلایی است اگر این فرصت‌ها از کسی فوت شده باشد قطعا راه بازگشتی ندارد حتی اگر میلیاردها تومان هزینه کند، مگر اینکه فردی توبه کرده و در مسیر حق قرار گیرد در این شرایط نیز فرصت‌های قبلی از بین رفته باید مراقبت کند فرصت‌های بعدی را از دست ندهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به داستان ابوذر و اهل تقوا بودن‌شان اشاره کرد و افزود: هر فردی برای خدا صبر کند و برای خدا تقوا پیشه کند پیروز است. کفه اعمال صابرون و متقین سنگین‌تر است، امام راحل صبر کرد و تقوای الهی پیشه کرد و توانست انقلاب را به ثمر نشاند. امسال بعد از گذشت ۳۰ سال از ارتحال ایشان آثار و برکات آن را در جهان شاهدیم. در طول تمام این سال‌ها جبهه کفر و وهابیت تکفیری از امام کینه دارند و اما جبهه آزادی‌خواهان عالم یک دل نه هزار دل عاشق و دلداده آن حضرت هستند وظیفه ما این است که در کلاس تقوا و معرفت گام‌های بلندتری برداریم.
خطیب جمعه اراک در خطبه دوم با بیان اینکه به اینکه فضیلت‌های ماه مبارک رمضان با هیچ چیزی معاوضه نمی‌شوند، به راهپیمایی روز قدس و حضور حداکثری مردم استان مرکزی اشاره کرد و گفت: راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰ نقطه استان برگزار شد و مردم با حضور در این راهپیمایی با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاقی دوباره بسته و به دشمنان گوشزد کردند تحت هیچ شرایطی تسلیم زیاده‌خواهی‌های آنان نمی‌شوند.
وی روز قدس را حقیقت همیشه جاوید دانست و تصریح کرد: همه ما اعم از مردم و مسؤلان وظیفه دارند این پرچم با قدرت را نگه دارند و ملت ما با پیروی از امام و رهبری و آیت الله بروجردی دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین بر نمی دارد. ‌۷۲ سال است که انگیلس این منطقه را اشغال کرده، ‌در اختیار صهیونیست قرار داده است در طول این سالها میلیون‌ها انسان آواره شده و جمع کثیری از آنان به شهادت رسیدند.‌ از سال ۱۵۶۷ تا ۲۰۱۱ قریب به ۸۰۰ هزار درخت را قطع کردند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: با بیداری امام و رهبری و حرکت به موقع و به جا ما برای همیشه تاریخ از مظلومیت مردم فلسطین دفاع می‌کنیم. مقابله با دشمنان و توطئه‌های آنان وظیفه همه ماست روز قدس روز مقابله همه‌جانبه با دشمنان و دفاع از مظلومان است چراکه سرزمین مقدس نیاز به حمایت دارد.
وی همچنین به روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: حضور ما در این دو مراسم مهم تاریخ انقلاب بسیار ضروری است، همچنین دیدار رهبر معظم انقلاب با اساتید دانشگاه بر لزوم توسعه اقتصاد، کشاورزی، بهره‌وری از اقتصاد مقاومتی است مردم از مسؤلان انتظار دارند آنان را درک و حمایت کنند تا اقتصاد شکوفا شود.
انتهای پیام

captcha