داشتن روحیه سالم و معنوی از نقاط مثبت جامعه قرآنی است
کد خبر: 3816150
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳

داشتن روحیه سالم و معنوی از نقاط مثبت جامعه قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با ابراز امیدواری از وجود روحیه و تفکر قرآنی سالم بین فعالان حوزه قرآنی گفت: از نقاط خوب و مثبت جامعه قرآنی داشتن همین روحیه سالم و معنوی است.

به گزارش ایکنا ازکردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در آیین تجلیل از قاریان و مرتلان قرآن کریم که پنج‌شنبه شب، 9 خردادماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی باید از فعالان و نخبگان قرآن کریم حمایت کنند‌.
وی با اشاره به اینکه وجود فعالان قرآنی مایه خیر و برکت در جامعه است، افزود: این قشر با عمل به دانسته‌های قرآنی، آیات قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) می‌توانند بهترین الگو برای نسل جوان و جامعه باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: کسانیکه در حوزه قرآنی فعالیت دارند باید خود آمر به اوامر قرآنی و دستورات دین مبین اسلام و سنت حسنه پیامبر اسلام باشند.
وی اعلام کرد: شناسایی نخبگان و فعالان قرآنی و حمایت و تجلیل از آنها از دیگر وظایه دستگاههای فرهنگی و نهادهای دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: آنچه نیاز جامعه امروز به شمار می‌رود تربیت قرآنی است و خانواده باید براساس آموزه‌های دینی به ترتبیت و پرورش یابد.
وی با اشاره به جایگاه و اهمیت قرآن کریم در زندگی ما خاطر نشان کرد: قرآن کریم باید محور انسجام و وحدت همه‌ی فعالیت‌های افراد جامعه قرار گیرد تا شاهد رشد و توسعه جامعه باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: از مطالبات جدی حوزه دینی و قرآنی میدان دادن به جوانان با استعداد و حضور افراد با تجربه در کنار آنهاست.
وی اعلام کرد: استفاده از ظرفیت و توانایی قاریان قرآنی بومی در برنامه‌های استانی و شاخص و نیز صدا و سیمای استانی یکی دیگر از پتانسیل‌های خوب استان در حوزه قرآنی بوده که نیازمند توجه متولیان امر است.
حجت‌الاسلام کرمی در پایان با ابراز امیدواری از وجود روحیه و تفکر قرآنی سالم بین فعالان حوزه قرآنی یادآور شد: از نقاط خوب جامعه قرآنی داشتن همین روحیه سالم و معنوی است.
یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم که با همکاری حوزه هنری استان کردستان برگزار شد، از نخبگان و فعالان حوزه قرآنی تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha